دانشمندان یکی از شبیه‌ترین سیارات به کره زمین را در فاصله 16 سال نوری کشف کردند

اخترشناسان دانشگاه New South در ولز موفق شده‌اند سیاره‌ای شبه زمین را در فاصله 16سال نوری از آن کشف کنند. این سیاره که Gliese 832c نام‌گذاری شده است، به دور ستاره‌ای با جرم و شعاع نصف خورشید در حال گردش است.

2

Gliese 832c دوره چرخشی 35 روزه دارد و حجم آن در حدود 5 برابر زمین است. نکته مهمتر اینکه این سیاره در ناحیه قابل سکونت ستاره یادشده در حال چرخش است و به طور میانگین، انرژی مشابه انرژی دریافتی زمین از خورشید دارد.

حجم یادشده بدان معناست که سیاره یاد شده از اتمسفری با تراکمی بالاتر در مقایسه با زمین بهره می‌برد و همین مسئله آب و هوای این سیاره را داغ و سوزان می‌کند. در این حالت، این سیاره بیشتر شبیه به یک سوپر ونوس است تا یک سوپر زمین.

Earth-like planet01

پروفسور کریس تینی می‌گوید: “اگر این سیاره از اتمسفری مشابه زمین بهره ببرد، ممکن است حیات بر روی آن وجود داشته باشد اما تغییرات فصلی کاملا شدید خواهند بود.”

البته مدنظر داشته باشید که Gliese 832c یکی از شبیه‌ترین سیارات به زمین است که تاکنون کشف شده و نزدیک‌ترین سیاره به زمین در میان رقبای خود است.

Source: Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. حمیدرضا می‌گوید

    بسم الله الرحمن الرحیم
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

    سلام خیلی ممنون
    انشاءالله سربلند باشید

  2. حمید می‌گوید

    نیو ساوث ولز یکی از ایالت های استرالیا به مرکزیت شهر سیدنی هستش.