گوگل: تولید گوشی‌های سری نکسوس متوقف نخواهد شد

با شدت گرفتن شایعات در مورد سری جدید گوشی‌های Android Silver شایعاتی هم در مورد پایان دوران گوشی‌های نکسوسی به گوش رسید. حالا گوگل در گفتگو با ReadWrite این شایعه را تکذیب کرده است.

4

هر ساله وقتی گوگل نسخه جدیدی از اندروید را معرفی می‌کند با آن یک گوشی یا تبلت نکسوسی جدید هم رونمایی می‌شود. به طور مثال نکسوس 7 جدید با اندروید جلی‌بین و نکسوس 5 هم با اندروید کیت‌کت از راه رسید. اما از آن‌جایی که Android L هنوز در نسخه آزمایشی قرار دارد هنوز خبری از نکسوس جدیدی نیست. درست است که گوگل قصد دارد احتمالاً از سال آینده طی پروژه سری نقره‌ای Android Silver گوشی‌هایی قدرتمند را به تولیدکنندگان اندرویدی سفارش دهد اما سری نکسوس متوقف نخواهد شد.

“دیو برک” مدیر مهندسی اندروید و پروژه نکسوس می‌گوید: “مردم بیش از حد توسط طرح‌های مفهومی هیجان‌زده شده و فراموش کرده‌اند هدف ما چیست. ما کماکان در نکسوس سرمایه‌گذاری می‌کنیم.” برک از اظهار نظر در مورد سری سیلور خودداری کرد اما اضافه کرد: “مردم در مورد پایان نکسوس نظر می‌دهند چرا که چیز دیگری وجود دارد اما نتیجه‌گیری آن‌ها کاملاً اشتباه است.”

به گفته برک وقتی تیم اندروید گوگل کار می‌کند دو خروجی مورد انتظار وجود دارد: یک دستگاه نکسوسی و یک کد متن‌باز. به این ترتیب طبق گفته گوگل این کمپانی برای نمایش بهترین عملکرد اندروید کماکان به تولید سری نکسوس ادامه خواهد داد.

Source: ReadWrite

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    اندروید خام واقعا بی محتواست. رابط کاربری گوشی هاست که داره به گوشی ها معنا میده

    1. k.a.s.r.a می‌گوید

      کاملا موافقم
      خواهرزاده ام نکسوس 7 داره اون موقع که خرید اندروید 4.0 بود و الان 4.4.3 هیچ فرقی نکرده و فقط کرنل فرق کرده که قابل مشاهذه نیست

  2. A.s می‌گوید

    سری نکسوس با مشخصات تقریبی پایین ولی قیمت بسیار مناسب ، واقعا در حد یک پرچم دار و شاید بهتر کار میکنه ، فوق العادس ، خیلی خوبه که تولیدش ادامه پیدا میکنه

    1. امین می‌گوید

      مشخصات تقریبا پایین؟ به نظر من مهم ترین مشخصات، سی پی یو و رم هست که از این نظر نکسوس 5 بهترین رو (در زمان خودش) ارائه کرد. ولی اگر منظور کمبودهایی مثل تعویض ناپذیری باتری و عدم پشتیبانی از کارت حافظه هست، برای پایین آوردن قیمت بالاخره مجبور می شن یه جاهایی کم بذارن.