گوگل ویژگی‌های Android Wear برای ساعت‌های هوشمند را معرفی کرد

سه ماه پس از معرفی اولیه سیستم عامل Android Wear برای گجت‌های پوشیدنی از سوی شرکت گوگل، این شرکت امشب بالاخره جزئیات بیشتری از این سیستم عامل را که قرار است بازار ساعت‌های هوشمند را به تسخیر خود درآورد، در کنفرانس Google I/Oمعرفی کرد.

3

گوگل در این سیستم عامل سبک طراحی آن را به اندازه قابلیت‌های آن مهم دانسته و سیستم عامل Android Wear با تمام صفحه نمایش‌های گرد و یا چهارگوش سازگاری کامل دارد که همواره روشن خواهند بود و یا در هنگام ذخیره انرژی در اکثر مواقع روشن خواهند بود و هنگامی که دست خود را بالا می‌آورید با رنگ‌های کامل به نمایش اطلاعات خواهند پرداخت.

Android-Wear-features-02

شما البته باید از میان صفحه ساعت‌های زیبای موجود صفحه ساعت دلخواه خود را انتخاب کنید اما شاید نقطه قوت Android Wear‌ را ناتیفیکیشن‌های آن دانست که اطلاعات لازم را از گوشی شما دریافت کرده و به نحو زیبایی با تصاویر پس‌زمینه جذاب با توجه به زبان طراحی رابط کاربری جدید Android Wear بر روی ساعت هوشمند شما نمایش خواهند داد که با ضربه زدن بر روی هر کدام از آنها قادر به دریافت اطلاعات بیشتری در خصوص آنها خواهید بود. با کنار کشیدن هر کدام از این ناتیفیکیشن‌ها در واقع شما آن را از صفحه نمایش گوشی خود نیز محو خواهید کرد.

گوگل نسخه SDK کامل سیستم‌عامل Android Wear‌ را منتشر کرده و توسعه‌دهندگان می‌توانند اپلیکیشن‌های خود را که قابل اجرا بر روی ساعت‌های هوشمند هستند را بسازند. با این سیستم عامل، هنگامی که شما یک اپلیکیشن بر روی گوشی خود نصب می‌کنید، بخش مربوط به ساعت هوشمند اپلیکیشن شما به طور خودکار بر روی ساعت هوشمند شما نصب می‌شود و نیازی به دو نصب مجزا بر روی دو دستگاه به طور مجزا را ندارید.

با استفاده از این سیستم عامل شما می‌توانید از فرمان صوتی OK Google و یادآوری‌های متنی خود را با آن ایجاد کنید. به طور مثال با گفتن عبارت when I get home… شما یک یادآوری ایجاد می‌کنید که به محض رسیدن به خانه ان یادآوری را برای شما نمایش دهد.

گوگل در این سیستم عامل قابلیت مزاح نشوید! یا همان Do not disturb را قرار داده است که کافیست دو بار به صورت پشت سر هم صفحه ساعت را به سمت پائین بکشید تا دیگر هیچ ناتیفیکیشنی به ساعت هوشمند شما ارسال نشود!

Source: GsmArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. Amir می‌گوید

    ببخشید قابلیت
    Ok Google
    باید داد زد
    بعضی اوقات تشخیص نمیده
    :/

    1. محسن صحافی می‌گوید

      به لهجه و تن صدا هم بستگی داره.. رو گوشی که مشکلی نداره روی ساعت تا حالا بوده مگه؟!

      1. Amir می‌گوید

        نه رو همین گوشی گفتم
        وقتی با هدست هستم بعضی وقتا نمیفهمه
        :)