گوگل با Android Auto اندروید را به خودروها می‌آورد

بالاخره گوگل تصمیم گرفت نقشه بزرگ خود برای آوردن اندروید، سیستم‌عامل غالب دنیای موبایل، به ماشین‌ها را عملی کند. با نرم‌افزار جدید Android Auto بسیار حس آشنایی خواهید داشت، اما ظاهر آن کمی بازطراحی شده و دوباره برای ماشین‌ها اختصاصی شده است.

0

گوگل می‌گوید نرم‌افزار جدید Android Auto این قابلیت را دارد تا اطلاعات مختلف را در هر زمان که نیاز داشته باشید برای شما فراهم کند. اندروید Auto با سیستم صوتی کاملا یکپارچه شده و شما بدون نیاز به کار با دستتان می‌توانید به استفاده از آن بپردازید. گوگل در کنفرانس I/0 گفت که توسعه هر چه بیشتر Android Auto برای شرکت گوگل در اولویت است و به حوادث نگران کننده خوردرو‌ها نیز اشاره‌ای کرد.

DSC_3681_verge_super_wide

پروژه جاه طلبانه گوگل در خودرو‌ها ریشه در آخرین نسخه اندروید یعنی اندروید L دارد. سیستم عامل جدید در پاییز امسال از راه می‌رسد و گوگل گفته تا پایان سال جاری میلادی اولین شرکت‌هایی که از اندروید Auto در خودرو‌هایشان پشتیبانی خواهند کرد مشخص می‌شوند.

غالب استفاده Android Auto از دیگر سرویس‌های گوگل همچون گوگل Now و گوگل Maps است که می‌تواند تجربه‌ای بهتر را برای شما در هنگام رانندگی به وجود آورد. قابلیت کنترل از طریق سیستم صوتی باعث می‌شود تا دسترسی شما به نقشه مسیر یابی گوگل، پیام‌های متنی و اپلیکیشن‌هایی مانند گوگلی پلی موزیک راحت‌ و سریع‌تر شود.

DSC_3696_verge_super_wide

SDk اندروید Auto به زودی در دسترس توسعه دهندگان قرار خواهد گرفت تا اپلیکیشن‌های اختصاصی برای این سیستم جدید ساخته شود. گوگل توسعه دهندگان را تشویق کرده که هر چه سریع‌تر وارد بخش توسعه Android Auto شوند. هم‌اکنون توافقات اولیه در زمینه همکاری‌ با Spotify, Pandora, MLB.TV, Stitcher و Pocket Casts انجام شده است.

در اوایل همین سال 2014 گوگل با چند شریک سازنده خودرو سیستم Open Automotive Alliance را معرفی کرد. این همکاری در واقع امید‌های گوگل در این حوزه را نشان می‌داد. آن‌ها هدف خود را اینگونه ترسیم کرده بودند “آوردن تکنولوژی در ماشین‌ها برای رانندگی ایمن‌تر، راحت‌تر و قابل حس پذیر‌تر برای هر شخص”.

DSC_3710_verge_super_wide

تکنولوژی گوگل در ماشین‌ها رقیب مستقیم سرویس CarPlay شرکت اپل خواهد شد که به دارندگان آیفون این اجازه را می‌دهد در هنگام رانندگی از سیستم‌ها و سرویس‌های اپل استفاده کنند. CarPlay بدون دخالت دست به شما اجازه می‌دهد به پیام‌های iOS و ویژگی‌های مسیریابی دست پیدا کنید، همچنین این سیستم از اپلیکیشن‌های طرف سوم شبیه به اسپاتیفای، بیتز موریک و حتی MLB.TV نیز پشتیبانی می‌کند. اما تفاوت این سیستم با Android Auto در این است که  CarPlay تنها همراه با آیفون کار می‌کند و یک پلتفرم جداگانه نیست، پس گوگل این فرصت را دارد تا قبل از اینکه اپل بخواهد دست بجنباند و شریک‌های ماشین ساز خود را پیدا کند، بازار را در دست بگیرد و در زمینه پلتفرم‌های ماشین نیز جنگی با اپل به راه بیندازد.

Source: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.