Material Design: زبان طراحی جدید گوگل برای اندروید و کروم

بدون شک بزرگ‌ترین دستاورد کنفرانس Google I/O امشب زبان طراحی جدید گوگلی برای اندروید و Chrome OS با نام Material Design خواهد بود.

2

این زبان طراحی که می‌توانید جزئیات آن را مستقیماً از گوگل بخوانید قصد دارد تا یک طراحی جامع و جذاب را به اندروید، وب و کروم OS بیاورد. این طراحی جذاب حالا نه تنها بر روی گوشی و تبلت بلکه حتی بر روی وب هم با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد.

این طراحی رنگارنگ‌تر از گذشته با پالت‌های رنگی، آیکونوگرافی و تایپوگرافی متفاوت و با آیکن‌های گردتر، ابعاد بیشتر، سایه‌های مشخص‌تر و انیمیشن‌های روان‌تر رونمایی شده است. با استفاده از قابلیتی به نام پالت اپلیکیشن‌های اندرویدی می‌توانند رنگ غالب محتوا را تشخیص داده و خودشان را با آن سازگار کنند.

Android-material-design-2

اپلیکیشن‌های اندرویدی و تحت وب گوگل مانند جی‌میل، تقویم و ماشین‌ حساب هم طراحی کاملاً متفاوتی پیدا کرده‌اند. گوگل می‌گوید که این زبان طراحی از جوهر و کاغذ الهام گرفته شده است و با SDK جدید اندروید برنامه‌نویسان قادر خواهند بود تا روح تازه‌ای به اپلیکیشن‌های خود دمیده و یکپارچگی را با اپلیکیشن‌های گوگلی به دست بیاورند.

گوگل امیدوار است توسعه‌دهندگان به زودی کار با زبان طراحی جدید را شروع کنند تا اکوسیستم گوگل با سرعت حتی بیشتری به مبارزه با اکوسیستم غنی iOS اپل بپردازد.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. من می‌گوید

    اصلا هم کپی از مایکروسافت نیست. بیشتر بررسی کن.

  2. امیر می‌گوید

    کاملا کپی شده از طراحی Modern UI مایکروسافت .