آیا می‌دانید گوگل چگونه مناطق مورد مناقشه جهان را در سرویس نقشه خود نشان می‌دهد؟

نقشه گوگل از سال 2010 اغلب شعله‌ور کننده آتشی بین نیکاراگوئه و کاستا‌ریکا بوده است، پس مشخص است که اختلافات مرزی بحث بسیار مهم و حساسی به حساب می‌آیند.

0

در اوایل همین سال جاری میلادی بود که واشنگتن پست شیوه منحصر به فرد گوگل برای نشان دادن نقشه در بدست آوردن دل هر دو طرف را نشان داد. گوگل جنبه‌های مختلف و جایگزین شونده‌ای از مرز‌های مورد مناقشه طرف‌های مختلف را نشان می‌داد و حالا سایتی برای این موضوع راه افتاده است تا تفاوت‌ها را کاملا نشان دهد.

disputed-territories-in-google-maps-02

سایت Disputed Territories یک محصول جدید از Knight-Mozilla-MIT است که البته ابتدا توسط Quartz ویژگی‌های آن مشخص شد و چندین تصویر تکراری و بازگو کننده از مرز‌های حساس را نشان می‌داد، برای مثال شبه جزیره کریمه که در جنوب اوکراین واقع است و در مدت اخیر مورد مناقشه بین روسیه و کشور اوکراین بوده است، در این تصاویر در کنار یکدیگر مورد مقایسه قرار گرفته‌اند و هر کدام از کشور‌های مختلف به شکل متفاوتی دیده می‌شوند.

disputed-territories-in-googlemaps

اگر به مسائل دیپلملتیک علاقه دارید یا اینکه تنها کنجکاو هستید، نگاهی به این تصاویر ارزشش را دارد.

Source: thenextweb

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.