10 واقعیت درباره چین که احتمالاً از آن‌ها خبر ندارید!

در سالهای اخیر، چین به عنوان یک پدیده اقتصادی ، رشد روز افزون بالایی داشته است. اما مدل اقتصادی آنها، شرایط سیاسی بسته و مشکلات این نوع توسعه، به نظر عجیب تر از رشد اقتصادی آنهاست. در یادداشت پیش رو، ضمن آوردن نمونه های واقعی به همراه عکس، واقعیت های جالبی از چین را برای شما بازگو می کنیم.

1

China01بر اساس آمار، میانگین میزان مصرف گوشت خوک در چین حتی از ایالات متحده هم بالاتر است. در چین آنقدر مصرف گوشت خوک بالا بوده و بین مردم رایج است که یکی از کارهای همیشگی دولت، انبار کردن گوشت خوک برای مواقع اضطراری و جنگ است.

China02بسیاری از کمپانی های چینی، اطراف ساختمان های خود را مانند عکسی که مشاهده می کنید، با داربست و فنس پوشش می دهند. اما دلیل آنها برای این کار بسیار جالب است؛ جلوگیری از خودکشی کارکنان. در سالهای اخیر، استخدام روانشناس مشاوره در شرکت های چینی تقریباً به یک امر رایج تبدیل شده است.

China03خود سوزی، یکی از رایج ترین راه های اعتراض سیاسی در چین است. در سال 2012 و هنگامی که مراسم تغییر رهبر چین در میدان مرکزی پکن در حال انجام بود، یگان نظامی-آتش نشانی منحصر بفردی در میدان حاضر بود. این یگان برای خاموش کردن و دستگیری احتمالی افرادی که اقدام به خودسوزی کنند درحال آماده‌باش بود.

China04در افتتاحیه المپیک 2008، دختربچه ای زیبا به نام لین میوک برای خواندن ترانه بازیها به میان زمین آمد و با صدای زیبای خود همه را شگفت زده کرد. بعد ها مشخص شد که خواننده اصلی ترانه دختر بچه دیگری به نام ینگ پیی بوده است که به دلیل آنکه چندان زیبا به نظر نمی رسیده، مسئولین برگزار کننده افتتاحیه، لین میوک را به جای او به روی صحنه می فرستند تا هنگام اجرای آواز لب بزند. کارگردان افتتاحیه بعدها طی اظهار نظری گفت : تماشاگران این کار ما را درک می کنند، چون ما برای دفاع از وجهه ملی خود این کار را کردیم.

China05ساخت اجناس تقلبی در چین نه تنها یک راه تجارت، بلکه به یک هنر تبدیل شده است. زیرا در برخی موارد حتی در کیفیت هم با جنس اصل کاملاً برابر هستند. فروشگاه تقلبی معروف واقع در شمال کان مینگ دیگر شهرت جهانی پیدا کرده است. البته نام این فروشگاه بسیار آشناست؛ «اپل»!

China06تا چند وقت پیش، برای محافظت از گردشگران در چین، قانون خاصی وجود داشت. در ضمن این قانون بندهایی در مورد رفتار گردشگران در طی مدت اقامتشان در چین را نیز شامل می شد. این قانون چنان گردشگران را محدود می کرد که در برخی موارد حتی خوردن خام بعضی از سبزیجات و یا گوشت بعضی از حیوانات را ممنوع می کرد.

China07شهرها و جاده های ارتباطی چین هر روز در حال گسترش هستند. در برخی موارد این جاده ها املاک معارضی دارند که دولت مالکان آنها را با شرایطی مجبور به تغییر محل می دهد. وقتی صاحبان خانه شرایط دولت را نپذیرند، دولت مشکل را به روش خود حل می کند. لو بائوژنا و همسرش که به زراعت شاغل هستند، به مبلغ پرداختی دولت در ازای از بین بردن خانه شان راضی نشدند و دولت اینچنین مشکل خود را حل کرد.

China08کمبود جا، برخی از چینی های متمول را به حل مشکل خود به روشی ویژه واداشته است. آنها اقدام به ساخت «پنت هاوس» می کنند. البته در بسیاری از موارد این پنت هاوس ها غیر قانونی هستند. در عکس فوق، یکی از این پنت هاوس های ویژه را می بینید که توسط دولت درحال نابودی است.

China09فقر ، فساد و اختلاف طبقاتی، معمولاً باعث از بین رفتن عدالت می شود. در چین درحالی که مجرمین فقیر به راحتی اعدام شده و یا سالهای متمادی به زندان می روند، جنایتکاران متمول، شخصی را که شباهت ظاهری فوق العاده ای با آنها داشته را به جای خود به زندان و یا برای اجرای حکم می فرستند. در واقع اگر در چین ثروتمند باشید، می توانید هر جرمی را مرتکب شوید و در نهایت شخصی را که شبیه خودتان است به جای خود به زندان بفرستید.

China10در همه جای دنیا، فرو ریختن پل یا جاده تازه افتاح شده باعث تعجب همه می شود. اما در چین ظاهراً این یک مساله رایج است. عکس فوق حادثه‌ایست مربوط به پلی تازه‌ساز در فوژان چین که طی آن یک نفر کشته و 22 نفر مجروح شدند.

Source: BigPicture

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Ehsan می‌گوید

    قیافه من :| :O