ارتش امریکا به دنبال ساخت دیوار ضدگلوله قابل حمل برای استفاده به عنوان سنگر در میدان‌های جنگ!

ارتش امریکا همواره یکی از پیشروهای صنعت نظامی بوده و آزمایشات زیادی را در مورد انواع سلاح‌های مدرن و فناوری‌های مختلف انجام داده است. حالا این کشور قصد دارد یک دیوار ضدگلوله بسازد که در یک قوطی جاشده و در میدان جنگ از آن استفاده می‌شود!

0

آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی امریکا یا به اختصار DARPA که پیش از این بر روی پروژه‌های جالبی مانند موشک‌های حاوی فلز ذوب شده و یا زیردریایی‌های با قابلیت پرواز کار کرده حالا یک پروژه جذاب دیگر را کلید زده است: یک استوانه کوچک قابل حمل که می‌تواند در میدان جنگ گسترده شده و به عنوان دیواری تقریباً غیرقابل نفوذ مورد استفاده قرار گیرد.

این ایده که BlockADE نام گرفته است بدون زحمت و دخالت انسان به سرعت باز شده و می‌تواند به عنوان دیواری برای جلوگیری از نفوذ دشمن با اره و یا حتی ابزار دستی قوی‌تر و در بعضی اوقات به عنوان چادر موقت یا سپر ضدگلوله یا حتی موشک مورد استفاده قرار گیرد؛ همچنین پس از استفاده این دیوار قابل بازگشت به اندازه اولیه قابل حمل خود خواهد بود!

چنین ایده‌ای را پیش از این در فیلم‌های علمی تخیلی و یا بازی‌هایی مانند Halo 3 دیده بودیم اما حالا شاید به واقعیت تبدیل شود.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.