گزارش فارنت از نشست خبری شرکت آواسل، دارنده پروانه رادیو ترانک عمومی

نشست خبری شرکت آواسل، دارنده پروانه پیاده‌سازی شبکه‌ی رادیو ترانک عمومی کشور صبح امروز برگزار شد. سیستم‌های رادیوترانک مشابه سیستم‌های تلفنی راه دور می‌باشد که مشترکین می‌توانند از یک کانال یا فرکانس به‌صورت مشترک استفاده نمایند.

0

به گزارش خبرنگار فارنت، در ابتدای این نشست، نوید میرمطهری -معاون بررسی‌های فنی شرکت خدمات جامع آوای ارتباطات نوین خاورمیانه – ضمن معرفی و تشریح شبکه‌ی سراسری به بی‌سیم که از آن با نام شبکه‌ی مخابرات حرفه‌ای یاد می‌شود، به نیازمندی‌ها و کارکردهای آن در عرصه‌های مختلف صنعتی و خدماتی پرداخت.

میر مطهری بابیان اینکه با راه‌اندازی این شبکه، مشکلات مشاغلی که به شبکه مخابرات اختصاصی نیاز دارند مرتفع خواهد شد، درصد نفوذ شبکه‌های رادیویی حرفه‌ای درحال حاضر در کشور را تنها 7 درصد عنوان کرد که این مقدار هم عموماً در اختیار نهادهای نظامی و امنیتی است.

طبق گفته میرمطهری، مدل تجاری پروانه تنها به‌صورت B2B است و کاربران این سرویس‌ها تنها از نوع حقوقی هستند. از جمله تعهدات این شرکت را ارائه خدمات داده کوتاه (SDS) ، ارسال و دریافت داده در شبکه با سرعت حداقل 5.6kbs ، قابلیت ایجاد شبکه‌های مجازی خصوصی (VPN) ، خدمات مبتنی بر موقعیت و … ذکر کرد.

Trunked_radio-system-02

در ادامه این نشست، ایمان میری مدیرعامل خدمات جامع آوای ارتباطات نوین، ضمن پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران، حق لایسنس این پروانه را حدود 15 میلیارد تومان بیان کرد. وی بابیان اینکه تا پایان شهریور تعدادی از شهرها تحت پوشش این شبکه قرار می‌گیرند، اضافه کرد که این شرکت متعهد است ظرف 2 سال 80 درصد مراکز استان‌ها را تحت پوشش قرار دهد. میری همچنین بازار پیش‌بینی‌شده این شبکه را 2 میلیون نفر برآورد کرد.

از خصوصیات پروانه اعطاشده، سرویس بیس بودن آن و عدم محدودیت در تکنولوژی است. از دیگر نکاتی که در این نشست به آن اشاره شد، قابلیت اتصال گوشی‌های موبایل به این شبکه، تنها با اضافه کردن یک قاب اضافی است. میری در پایان اضافه کرد که تعرفه‌های این سرویس با توجه به متغیر بودن نرخ ارز هنوز تعیین نشده‌اند و شرکت متعهد است تا 4 ماه قبل از شروع واگذاری سرویس تعرفه‌های خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کند

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.