فرانسه اولین تیمی است که در جام جهانی از فناوری خط گل بهره برد

فیفا در جام جهانی 2014 برزیل برای اولین بار به صورت رسمی از فناوری خط گل بهره برده است که به داور در تشخیص عبور توپ از خط دروازه کمک می‌کند. این موضوع در بازی فرانسه و هندوراس به کمک دارو آمد و شاید اگر این فناوری نبود داور در تشخیص این صحنه اشتباه می‌کرد.

0

تصویری که در ادامه مشاهده می‌کنید لحظه به ثمر رسیدن گل کریم بنزما در بازی مقابل هندوراس را نمایش می‌دهد. این ضربه در ابتدا به تیرک دروازه برخورد کرد و سپس با دفع ناقص دروازه‌بان هندوراس، توپ وارد دروازه شد.

goal-line-technology

اما تشخیص این گل به سادگی میسر نبود و داور درخواست تشخیص صحنه از طریق تکنولوژی جدید گل‌لاین را مطرح کرد. در کمال تعجب این تکنولوژی ابتدا گل نشدن توپ را مشخص کرد! اما این تصمیم مربوط به ضربه اول کریم بزنما بود که به تیرک دروازه اصابت کرده بود. در بازگشت، با تاثیر دروازه‌بان هندوراس، توپ وارد دروازه شد و این تکنولوژی، گل شدن توپ را ثبت کرد.

 بدنیست شما هم بامشاهده ویدئوی این صحنه، بررسی کنید که آیا بدون تکنولوژی یادشده می‌توانستید گل شدن توپ را تشخیص دهید یا خیر؟

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.