شایعه: نسخه قوی‌تر گلکسی اس 5 و جی 3 با پردازنده اسنپ‌دراگون 805 در راه است

سامسونگ و ال‌جی گوشی‌های پرچم‌دار خود را با پردازنده‌های بهتر نسبت به گوشی‌های سال گذشته معرفی کردند اما اختلاف قدرت پرداشی آن‌ها این‌بار برخلاف سال‌های گذشته آن‌چنان چشمگیر نبود. حالا یک رسانه کره‌ای ادعا می‌کند نسخه قوی‌تر گلکسی اس 5 و جی 3 با پردازنده اسنپ‌دراگون 805 در راه است.

1

وضوح بالاتر صفحه‌نمایش LG G3 باعث شده تا این گوشی نسبت به رقبا در تست‌ها گرافیکی کم بیاورد و از آن‌جایی که چیپست اسنپ‌دراگون 805 کوالکام هنوز آماده نبود ال‌جی مجبور بود تا از اسنپ‌دراگون 801 استفاده کند. گفته می‌شود ال‌جی یک مدل جدیدتر از جی3 را با پردازنده جدید عرضه خواهد کرد و تغییر دیگری در گوشی خود ایجاد نخواهد کرد در صورتی که سامسونگ Galaxy F یا گلکسی اس 5 پرایم را با این پردازنده اما بدنه فلزی آماده کرده است.

Snapdragon-805

اسنپ‌داگون 805 با چهار هسته Krait 450 سرعت پردازش را تا 2.7 گیگاهرتز بالا برده اما ارتقای اصلی مربوط به پردازنده گرافیکی است؛ جایی که Adreno 450 تا 40 درصد توان بیشتری را نسبت به Adreno 330 در اسنپ‌دراگون 801 به ارمغان خواهد آورد. پردازنده جدید همچنین سقف سرعت مخابراتی را نیز از 150 مگابیت بر ثانیه به 300 مگابیت ارتقا خواهد داد. همچنین پخش و ضبط محتوای 4K یا UHD نیز سریع‌تر انجام گرفته و امکان عکسبرداری سریع Burst Mode در حین فیلم‌برداری تا وضوح 16 مگاپیکسل فراهم شده است.

snapdragon-805-benchmark

به هر حال طبیعی است که مدیران این دو شرکت وجود گوشی جدیدتر را در آینده نزدیک تکذیب کنند تا فروش پرچم‌دار فعلی‌شان به مخاطره نیفتد.

Source: PhoneArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. سهيل می‌گوید

    اگر قیمت ال جى جدید خوب باشه با توجه به بى فایده بودن 538pو تفاوت کم اسنپ 800 و 801,دیگه جى3 ارزش خریدن نداره…