این گوشی اندرویدی چینی از همان کارخانه با بدافزار به بازار عرضه می‌شود!

تابه‌حال بارها و بارها خبرهایی در خصوص وجود بدافزارهای چینی در تلفن‌های همراه منتشرشده اما به‌تازگی مشخص شده که یک گوشی اندرویدی چینی از همان کارخانه به یک بدافزار اندرویدی مجهز شده و به بازار عرضه می‌شود.

2

از قرار معلوم بدافزاری که بانام Uupay.D شناخته می‌شود و بر روی این گوشی در ظاهر به‌عنوان پلی‌استور گوگل نقش ایفا می‌کند، از همان ابتدا و در هنگام ساخت بر روی گوشی چینی استار N9500 نصب شده است.

Star N9500 China-Smartphone

این اپلیکیشن (بدافزار) اطلاعات شخصی گوشی را کپی کرده و تماس‌های تلفنی را مخابره می‌کند، جالب اینجاست که حتی صحبت‌هایی که در محدوده برد میکروفن گوشی باشد نیز منتقل می‌شود و درنتیجه کاملاً بدیهی است که پیام‌های کوتاه فرستاده شده از طریق گوشی نیز به‌راحتی توسط این بدافزار قابل دسترس می‌باشد.
این گوشی در حال حاضر باقیمت ۲۱۷ دلار (این قیمت به نسبت به سخت‌افزار به‌کار رفته در گوشی بسیار پایین است.) در بازار به فروش می‌رسد ولی خریداران باید در نظر داشته باشند که تمامی تماس‌های آن‌ها شنیده می‌شود.

Star N9500 Android phone

یکی از متخصصین موسسه امنیتی کسپرسکی مدعی است که این بدافزار از همان ابتدا در کارخانه بر روی گوشی نصب شده است. در حالت معمولی امکان آلوده شدن سیستم عامل اندروید به ویروس، بسیار کم است و این اتفاق بیشتر زمانی می‌افتد که کاربران از محل‌هایی به‌غیر از مارکت‌های معتبر فروش نرم‌افزارهای اندرویدی، اقدام به دانلود می‌کنند.

جالب اینجاست که ۹۷ درصد از بدافزارهای نوشته شده در سال گذشته، سیستم‌عامل اندروید را هدف گرفته بوده‌اند. به هر ترتیب در حال حاضر این گوشی در وب‌سایت بزرگ خرده‌فروشی Ebay برای فروش گذاشته‌شده و ۵۵ عدد دستگاه از این گوشی جاسوس، تاکنون به فروش رسیده است.

Source: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. mohammad می‌گوید

    اندروید همینه دیگه،زنده باد اپل

  2. اریا می‌گوید

    طرح گوشی های سامسونگه