چگونه بدون کلیک کردن بر روی یک لینک در گوگل کروم، محتویات صفحه آن‌را بخوانیم؟

در فضای سایبری، لینک‌ها را می‌توان در هر وب‌سایتی مشاهده کرد. لینک‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، لینک‌های خبری و یا لینک‌هایی که در ایمیل‌های دریافتی مشاهده می‌کنید، از این دسته هستند. اما اگر دوست دارید بدون رفتن به صفحه مقصد، تنها با نگه داشتن موشواره بر روی لینک، محتویات آن‌را مشاهده کنید، دو افزونه موجود در گوگل کروم، این قابلیت را به نحوی احسن ارائه می نمایند.

0

افزونه‌هایSwiftPreview  و HoverReader  ممکن است در نگاه اول مشابه به نظر برسند اما هریک به قابلیت‌هایی خاص تجهیز شده‌اند و نیازهایی خاص را برای کاربر برآورده می‌کنند. HoverReader در این زمینه نوپا بوده اما افزونه دیگر مدت‌هاست که ارائه شده و کاربران زیادی را به خود جذب کرده است.

 افزونه‌ HoverReader

همان‌طور که از نام این افزونه مشخص است، تنها می‌توانید به خواندن محتویات لینک‌ها اقدام کنید. اگر شما از جمله افرادی هستید که سایت‌های خبری را مرور می‌کنید حتما توجه کرده‌اید که این سایت‌ها مملو از لینک‌های مختلفی هستند که بعضا حاوی مطالبی کوتاه هستند و در چندثانیه می‌توانید به مرور آن ها بپردازید.

با نگه‌داشتن موشواره بر روی لینک‌ها برای چندثانیه و البته به شرط بهره‌گیری از این افزونه، برای شما پنجره‌ای نمایش داده خواهد شد که محتویات لینک را به طور خوانا در آن مشاهده خواهید کرد. با زدودن تبلیغات و محتویات غیرضروری، می‌‌توانید محتویات متن را به همراه تصاویر و ویدئوها مشاهده کنید.

Hover-Reader

با استفاده از کلیدهای جهتی صفحه‌کلید نیز می‌توانید به پیمایش در متن بپردازید اما استفاده از موشواره در این جهت، به بسته‌شدن پنجره پیش‌نمایش منجر خواهد شد.

معمولا بدون هیچ مشکلی می‌توانید ویدئوهای سایت‌هایی مانند YouTube و یا Vimeo را مشاهد کنید اما سایت‌هایی که از پلیرهای مخصوص خود استفاده می کنند معمولا با این افزونه در جهت نمایش ویدئوها سازگاری ندارند.

با این تفاسیر، این افزونه با اکثر وب‌سایت‌ها هم‌خوانی کامل دارد و تجربه مشاهده وب‌سایت‌ها را به نوعی دگرگون کرده برای شما به ارمغان خواهد آورد. گزینه‌های موجود در این افزونه نیز امکان تغییرنوع و اندازه فونت را برای راحتی شما در حین خواندن مطالب فراهم کرده‌اند. می‌توانید این افزونه را برای وب‌سایت‌هایی خاص نیز غیرفعال کنید تا پنجره پیش‌مشاهده در این وب‌سایت‌ها فعال نشود.

 افزونه‌ SwiftPreview

اگر می‌خواهید تجربه‌ای بیش از خواندن متن لینک‌های جدید داشته باشید، این افزونه برای شماست. این افزونه به نوعی صفحات وب را به طور کامل به شما نمایش خواهد داد. این افزونه علاوه بر ارائه قابلیت‌های HoverReader، نمایی کلی از لینک را نیز به شما نشان خواهد داد.

Swift-Preview-Pinned

در قسمت تنظیمات می‌توانید اندازه پیش‌فرض برای پنجره پیش‌مشاهده را مشخص کنید و حتی مشخص کنید پس از گذشت چندثانیه این پنجره فعال شود؟ قابلیت نگه‌داشتن کلید Shift برای فعال‌سازی این افزونه از جمله خصوصیات آن است.  با استفاده از این افزونه می‌توانید با نگه داشتن کلید Ctrl، پنجره پیش‌مشاهده را به صورت حالتی ثابت درآورید به گونه‌ای که گویی در تبی جدید، این صفحه را بازکرده‌اید و پس از آن به راحتی به پیمایش در صفحه بپردازید. البته کلیک بر روی لینک‌های موجود نیز پنجره‌ای جدید را بازخواهد کرد.

Swift-Preview-Settings

کدام افزونه برای شما مناسب است؟

اگر شما از دسته افرادی هستید که معمولا به مشاهده سایت‌های خبری یا خواندن مطالب کوتاه می پردازند، HoverReader گزینه مناسب‌تری برای شماست . این افزونه سبک‌تر بوده و فرمت متن نمایشی برای خواندن، مناسب‌تر است.  اگر استفاده شما وسیع‌‌تر از خواندن متون است و یا اغلب بر روی ویدئوها، تصاویر و محتویاتی اینگونه کلیک می‌کنید، بهتر است از افزونه SwiftPreview استفاده کنید. به‌کارگیری کلیدهای Shift و یا Ctrl نیز قدرتی بیشتر به این افزونه خواهد داد.

 اگرچه مرورگر فایرفاکس نیز به افزونه‌هایی قابل در این زمینه تجهیز شده اما عدم وجود دو افزونه یادشده شاید بتواند به عنوان انگیزه‌ای برای کوچ کاربران به مرورگر کروم باشد.

  Source: Makeuseof

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.