مایکروسافت: اولویت اصلی ما در Cortana ویندوز فون است

مدیر تیم نرم‌افزاری Cortana برای ویندوزفون، Marcus Ash، روز جمعه در اظهارنظری از احتمال عرضه این دستیار صوتی برای سیستم‌عامل‌های iOS و اندروید خبر داده بود اما امروز وی در اظهار نظری توئیتری اعلام کرد که اولین اولویت مایکروسافت در این زمینه، تبدیل کردن Cortana به برنامه‌ای ایده‌آل برای کاربران ویندوزفون است.

0

اگرچه گوگل به کاربران iOS این امکان را می‌دهد تا Google Now را دانلود کنند اما تفکر Ash برای به اشتراک‌گذاری دستیار مجازی مایکروسافت کاملا متفاوت است. وی در واقع سناریویی از یک کاربر رایانه ویندوزی که از یک گوشی اندرویدی یا iOS بهره می‌برد ارائه کرده است.

در این حالت، Cortana باید بر روی گوشی کاربر یادشده اجرا شود تا وی از تمامی قابلیت‌هایی که توسط این برنامه فراهم می‌شود بهره ببرد. در حال حاضر، نسخه آزمایشی از این دستیار مجازی در آمریکا و بر روی گوشی‌هایی که از ویندوزفون 8.1 بهره می‌برند موجود است.

ظاهرا اظهارنظر این مقام مسئول مایکروسافت، شکایت‌هایی را از سوی برخی کاربران ویندوزفون به همراه داشته که معتقدند چگونه ممکن است عرضه این نرم‌افزار برای سیستم‌عامل‌های دیگر وقتی این برنامه برای پلتفرم بومی خود کامل نیست، میسر باشد. در مجموعه‌ای از توییت‌ها، مدیر برنامه Cortana، برنامه مایکروسافت در این زمینه را تشریح کرد. طبق اظهارات وی، اولین اولویت مایکروسافت در این زمینه، تبدیل کردن Cortana به برنامه‌ای ایده‌آل برای کاربران ویندوزفون است.

اولویت دوم ارتقای این برنامه تاحدی است که کاربران ویندوزفون، دیگران را نیز برای مهاجرت به این پلتفرم ترغیب کنند. تنها پس از پوشش کاربران ویندوز و ویندوزفون، این غول نرم‌افزاری می‌تواند Cortana را برای پلتفرم‌های دیگر آماده کند. در واقع Ash به نوعی یک عقب‌نشینی آشکار در دیدگاه خود داشته است. شاید حجم انتقاداتی که وی از سوی کاربران ویندوزفون متحمل شده، وی را مجبور به عقب‌نشینی کرده است.

Source: phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.