نوکیا مکلارن: اولین گوشی ویندوزفونی با قابلیت لمس سه بعدی در راه است!

تاچ سه‌بعدی، نمایه‌هایی مانند آنچه در کینکت مشاهده می‌کنیم را برای کنترل بدون لمس گوشی کاربر معرفی خواهد کرد. این تکنولوژی از سنسورهای سخت‌افزاری در کنار نرم‌افزار هوشمند بهره خواهد برد.

1

پیش از این شایعاتی در زمینه قابلیت جدید گوشی‌‌های نوکیا با نام Goldfinger یا همان انگشت طلایی به گوش رسیده بود و انتظار می‌رفت این دستگاه، اولین گوشی هوشمند مجهز به ویندوزفون 8.1 باشد. حتی گفته می‌شد، این گوشی، اولین دستگاه هوشمند نوکیا خواهد بود که از قابلیت نمایه‌های لمسی سه‌بعدی بهره خواهد برد. تکنولوژی تاچ سه‌بعدی سال‌هاست که از سوی نوکیا در مرحله تست و توسعه قرار دارد.

اما این تکنولوژی پس از خرید نوکیا توسط مایکروسافت، کمتر نقل محافل خبری بود و اولین دستگاه‌های مجهز به ویندوزفون 8.1 یعنی لومیا 630 و لومیا 930 نیز معرفی شدند و هیچ‌یک هم از این قابلیت بهره نمی‌بردند. در روز جاری، وب‌سایت The Verge در خبری اعلام کرد مایکروسافت در حال کار بر روی این پروژه بوده و فرایند یادشده در پرچمدار بعدی مایکروسافت به کار گرفته خواهد شد.

 تاچ سه‌بعدی، نمایه‌هایی مانند آنچه در کینکت مشاهده می‌کنیم را برای کنترل بدون لمس گوشی کاربر معرفی خواهد کرد. این تکنولوژی از سنسورهای سخت‌افزاری در کنار نرم‌افزار هوشمند بهره خواهد برد.

3d touch nokia

یکی از مشخصه‌های کلیدی تاچ سه‌بعدی که به نام Real Motion از آن یاد می‌شود شما را قادر خواهد ساخت با حرکت دادن انگشت در کنار صفحه‌نمایش، اطلاعاتی خاص از برنامه‌ها دریافت کنید. به عنوان مثال، حرکت دادن انگشت در کنار برنامه فیس‌بوک، امکان ارسال پیامک و یا برقراری تماس با دیگر کاربران حاضر در این شبکه اجتماعی را میسر می‌سازد.

 این احتمال وجود دارد تا سیستم هوشمند یادشده امکان قطع تماس، پس از قراردادن گوشی در جیب و یا فعال‌کردن اسپیکر پس از قراردادن آن بر روی میز را برای کاربر امکان‌پذیر سازد. آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، شرکت مایکروسافت، پرچمدار جدید خود با نام McLaren را در اواخر سال جاری میلادی و ابتدا برای اپراتورهای آمریکایی روانه بازار خواهد کرد حتی این احتمال وجود دارد که این قابلیت در به روز رسانی جدید ویندوزفون و برای کلیه دستگاه‌هایی که از این سیستم‌عامل بهره می‌برند به کار گرفته شود.

  Source: GSMArena

Source: Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. فاطمه می‌گوید

    بنام خدا
    سلام بر حجت خدا
    در مورد برنامه نویسی برای حرکات جدید با این سیستمها سوال داشتم و اینکه با چه سیستم عامل هایی و چه زبانی می شود برنامه نوشت و حتما باید دست در هوا نگه داشته باشد تا حرکات خوانده شود ضمنا با دوربین معمولی هم برای حرکت دست ماوس برنامه می نویسد در این مورد ممنون می شوم راهنمایی بفرمایید