چگونه بدون همراه داشتن رایانه‌تان از ویندوز 8 آن در هر مکانی استفاده کنید!

ویندوز 8 را می‌توان اولین نسخه از سیستم‌‌عامل مایکروسافت با قابلیت استفاده بر روی رایانه‌های دیگر( به طور همزمان) دانست. این بدان معناست که شما می‌توانید بر روی هر رایانه و یا لپ‌تاپی، وارد حساب کاربریتان شوید و از فایل‌ها، تنظیمات و حتی برنامه‌هایتان استفاده کنید. می‌توانید از همان اکانت، بر روی هر رایانه مجهز به ویندوز استفاده کنید و همه فایل‌های شما به دنبال شما خواهند آمد.

0

نکته کلیدی در برنامه مایکروسافت آن است تا کاربران را مجبور کند با استفاده از یک حساب کاربری مایکروسافت وارد رایانه خود شوند. مایکروسافت شما را تشویق می‌کند تا این کار را به طور پیش‌فرض انجام دهید. برای نیل به این هدف باید چند کلیک بیشتر بر روی لینک‌ها داشته باشید تا وارد حساب کاربری خود شوید.

manage-microsoft-account-in-pc-settings-app
وقتی که قصد دارید رایانه خود را به نحوی سازماندهی کنید تا یک حساب کاربری جدید ایجاد کنید، می‌توانید از حساب کاربری موجود برای ورود به رایانه‌تان نیز بدین منظور استفاده کنید. بدین منظور می‌توانید با مراجعه به قسمت PC Settings به قسمت Accounts بروید و سپس به سراغ گزینه Your Account Screen بروید.

add-microsoft-account-to-windows-8.1

وقتی قصد دارید وارد رایانه دیگری شوید، می‌توانید برنامه PC Settings را بازکنید و به قسمت Accounts و پس از آن Other Accounts رفته و یک حساب کاربری جدید را اضافه کنید. البته مدنظر داشته باشید که برای نیل به این هدف باید اجازه صاحب سخت‌افزار و یا رایانه مورد نظر را نیز داشته باشید.

تنظیمات دسکتاپ ویندوز 8

ویندوز 8 و ویندوز 8.1 به طور پیش‌فرض تنظیمات دسکتاپ را بین رایانه‌ها انتقال می‌دهند. این انتقال شامل پس‌زمینه، عکس قفل صفحه، تصاویر حساب کاربری و عنوان موجود بر روی صفحه آغازین می باشد. مرورگر فایل‌ها، موشواره، صفحه‌کلید، پرینترها، روش‌های ورود متن، زبان‌ها و ابزارها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.
این تنظیمات بین رایانه‌های مختلف همگام سازی می‌شوند بنابراین وقتی وارد حساب کاربری بر روی یک رایانه می‌شوید و تنظیماتی را تغییر می‌دهید، این تنظیمات بر روی رایانه دیگر نیز تغییر خواهند کرد.

windows-8.1-sync-desktop-settings
برای تغییر و مشخص کردن این تنظیمات می‌توانید برنامه Change PC Settings را بازکنید و به قسمت OneDrive و پس از آن Sync Settings بروید و تنظیمات مورد نظرتان را اعمال کنید.

انتقال فایل‌ها در ویندوز 8

مایکروسافت این امکان را به شما خواهد داد تا فایل‌هایتان را نیز بر روی رایانه‌های دیگر به همراه داشته باشید. فلسفه ایجاد OneDrive نیز عملی ساختن این خواسته کاربران است.
این برنامه پوشه مشخصی را برای شما ایجاد خواهد کرد تا بتوانید از طریق هربرنامه دسکتاپ از آن استفاده کنید. کافی است فایل‌ها را در داخل این پوشه بیندازید تا آن‌ها در فضای ابری مورد نظر ذخیره شوند. پس از ورود به حساب کاربری بر روی رایانه‌های دیگر، می‌توانید این فایل‌ها را در وان درایو بیابید. می‌توانید از طریق وب‌سایت وان‌درایو و یا برنامه‌های موبایلی نیز به این فایل‌ها دسترسی داشته باشید.

windows-8.1-onedrive-integration
این قابلیت همانند دراپ باکس و یا گوگل‌درایو است اما ارتباطی تنگاتنگ با سیستم‌عامل دارد. البته مدنظر داشته باشید به جای دانلود همه فایل‌ها بر روی رایانه شما، وان‌درایو فایل‌ها را بسته به نیاز شما و در هنگام بازکردن به روی رایانه انتقال خواهد داد. این بدان معناست که می‌توانید فایل‌های زیادی را بدون نگرانی از همگام‌سازی با رایانه‌های دیگر بر روی آن ذخیره کنید.

مایکروسافت بدین منظور، 7 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای شما تدارک دیده و در صورتی که پیش از این از اسکای‌درایو استفاده کرده باشید، این فضا بازهم افزایش خواهد یافت. می‌توانید فضای خالی را از طریق مسیر OneDrive>File Storage در تنظیمات پی‌سی مشاهده کنید.

تصاویر و ویدئوها

عکس‌ها و ویدئوها نیز از طریق وان‌درایو همگام سازی می‌شوند ولی روند کار کمی متفاوت است. عکس‌هایی که در مسیر Pictures> Camera Roll Folder قرار دارند به طور خودکار همگام سازی می‌شوند. می‌توانید در مسیر One Drive> Camera roll in PC Settings تنظیمات آپلود را تغییر دهید.

windows-8.1-upload-camera-roll

دلیل استفاده از فولدری متفاوت با تنظیمات متفاوت آنستکه وان‌درایو می‌تواند به طور خودکار، کیفیت تصاویر را تغییر دهد. می‌توانید همه تصاویر گرفته شده را فشرده کنید و سپس آن‌ها را آپلود کنید.

برنامه‌ها

دیدگاه مایکروسافت در این زمینه کمی متفاوت است. در حال حاضر تنها برنامه‌هایی که از طریق ویندوزاستور نصب می‌کنید بین دستگاه‌های ویندوزی شما همگام سازی می‌شوند. این تنظیمات در مسیر OneDrive>Sync Settings قابل تغییرند.

windows-8.1-start-screen-application-tiles

مشکل اینجاست که شاید از برنامه‌های موجود در فروشگاه نرم‌افزاری استفاده نکنید، بنابراین امکان همگام سازی این برنامه‌ها وجود ندارد. تنها راه‌حل در این مورد استفاده از برنامه‌های پرتابل و آپلود آن‌ها در فولدر وان‌درایو است. در طولانی مدت، قصد مایکروسافت آنستکه شما را به استفاده از برنامه‌های موجود در ویندوزاستور تشویق کند.

دیدگاه مایکروسافت

شما همچنان می‌توانید از ویندوز8.1 همانند نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز استفاده کنید. می‌توانید با حساب کاربری خود وارد ویندوز شده و دسترسی به وان‌درایو را غیرفعال کنید و بدین ترتیب هیچ‌یک از تنظیمات، فایل‌ها یا برنامه‌های شما به رایانه‌های دیگر منتقل نخواهند شد.

در واقع در صورتی که با دیدگاه و نگاه مایکروسافت به آینده همگام نباشید، می‌توانید استفاده‌ای معمولی از دستگاه خود داشته باشید. این رویه، همانند فرایندی است که کروم با استفاده از بروزر سینک و برنامه‌های کروم به شما ارائه می‌دهد.

Source: Makeuseof

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.