هدفون‌های آینده اپل به درگاه Lightning متصل خواهند شد!

در ابتدای معرفی کانکتورهای Lightning اپل، همگان با دیده شک به این تکنولوژی جدید اپل نگاه می‌کردند. شاید این سوال تقریبا برای همه دوستداران گجت‌های الکترونیکی مطرح شده بود که چه نیازی به استفاده از استانداردی به غیر از میکرویو‌اس‌بی وجود دارد؟ به نظر می‌رسد کم‌کم جواب‌هایی برای این پرسش پیدا خواهدشد.

3

Apple-Lightning

اپل اقدام به انتشار مشخصات و ویژگی‌های جدیدی از این استاندارد نموده که به شرکت‌های سازنده هدفون اجازه خواهد داد به جای استفاده از جک 3.5 میلی‌متری، از تکنولوژی اپل استفاده کنند. این قابلیت به هدست‌ها این امکان را خواهد داد تا بتوانند برنامه‌ها را اجرا کنند و عملکردی بیشتر از کنترل پخش محتویات صوتی و تصویری داشته باشند. هدفون‌ها می توانند از مبدل‌های دیجیتال به آنالوگ استفاده کنند و یا از دیگر پردازشگر‌هایی استفاده کنند که سوای عملیات پردازش موجود در داخل دستگاه است.

 با توجه به امکان فراهم کردن تغذیه مورد نیاز از دو سمت پورت Lightning، می‌توان به مشکلات مرتبط با الکتریسیته و نویز نیز پایان داد. پردازش خارجی صوت همواره به منبع تغذیه جداگانه‌ای نیاز ندارد. می‌توان از سیستم‌های ازبین‌برنده نویز نیز استفاده کرد. می‌توان دستگاه‌های ساخت اپل را نیز به واسطه باتری‌های استفاده شده در هدفون‌ها شارژ کرد و یا از کابل‌های واسط برای انجام این مهم استفاده نمود.

 تنها مشکل در نیل به این هدف، پشتیبانی شرکت‌های سازنده از این استاندارد است. شرکت‌های سازنده مجبور خواهند بود از کابل‌های جداگانه‌ای استفاده کنند و یا اینکه دو نسخه متفاوت از یک هدفون و یا هدست را به بازار عرضه کنند. مسئله‌ای که برای برندهایی که تولید هدفون‌هایی با قیمت پایین را برعهده دارند کمی سخت خواهد بود.

  Source: engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. پویا می‌گوید

    خوب نمیشه ….. مثلا وقتی داره شارژ میشه نمیشه آهنگ و اینا گوش کرد

  2. مهران می‌گوید

    واقعا دیگه این کار اپل ، جالب نیست ، فقط 3.5 میلیمتری !!

    1. Amir می‌گوید

      گفته شده که امکانات این پورت بیشتر از سوکت 3.5
      هست
      به احتمال زیاد حالا که شرکت بیتس رو خریده
      این کارو انجام میده و
      برای هدفون های دیگه هم یه کاپل تبدیل مشکل رو حل میکنه

      ولی ممکنه این کار اپل
      دو تغییر ایجاد کنه
      یک- اینکه هر شرکتی بخواد سوکت مختص خودشو بزنه
      دو – همه گوشی ها بعدا از همین سوکت استفاده کنند