قابلیت Time Lapse دوربین iOS 8 امکان فیلمبرداری زمان‌گریز را فراهم می‌کند

شرکت اپل بالاخره نسخه 8 سیستم‌عامل iOS را با ویژگی‌های فراوانی به صورت رسمی معرفی کرد. یکی از این ویژگی‌های جدید که بررسی آن خالی از لطف نیست قابلیت Time Lapse یا به اصلاح ویژگی زمان گریز است. این ویژگی جدید، دوربین دستگاه دلبنتدتان را بی‌همتا خواهد کرد.

5

در حال حاضر دوربین گوشی‌های اپل قادرند تصاویر آهسته را به شکل قابل قبولی ثبت و ذخیره نمایند ولی با اضافه شدن ویژگی جدید، کاربران قادر خواهند بود در یک دوره زمانی طولانی ویدئو خود را ضبط نمایند و سپس آن را به یک ویدئو سریع‌الوقوع آهسته تبدیل نمایند. برای مثال با استفاده از این ویژگی می‌توان حرکت ابرها، گذر عابرین پیاده در یک خیابان شلوغ و شکفتن یک گل را به تصویر کشید.

همان‌طور که می‌دانید این ویژگی، فناوری جدیدی به حساب نمی‌آید ولی مجهز شدن یک گوشی هوشمند به این فناوری قابل تامل است زیرا که دوربین‌های گران قیمت موجود در بازار به چنین قابلیتی مجهز نیستند! جالب این است قرار است تمامی پردازش‌های سنگین در رابط کاربری بسیار ساده iOS 8 انجام گیرد.

البته باید این مطلب را اضافه کنیم که هنوز لیست دستگاه‌های سازگار با این فناوری مشخص نشده و معلوم نیست که کدام مدل‌های گوشی آیفون و دستگاه‌های اپلی می‌توانند این ویژگی را برای کاربران خود به ارمغان بیاورند! در هر صورت اگر فرض کنیم که این ویژگی در تمامی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS 8 گنجانده شود پس انتظار داریم تمامی گوشی‌های آیفون 4S به بعد، آی‌پاد نسل پنجم، آی‌پد نسل دو به بعد و آی‌پد مینی این ویژگی را خواهند داشت.

نظر شما درباره این قابلیت جدید در iOS 8 چیست؟

Sources: phonearena

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

5 نظر برای این مطلب
  1. حسن می‌گوید

    من با نوت ۳ از حرکت ابرها فیلم گرفتم
    با قابلیت Fast motion

  2. محمد می‌گوید

    خب این نرم افزار که برای اندروید هست!

    1. مهرداد می‌گوید

      سلام
      احتمالا دقیق متوجه کارکرد این قابلیت نشدید و یا ما تا حالا متوجه وجود چنین اپلیکیشنی برای اندروید نشدیم. اگر ممکنه این نرم افزار در اندروید رو نام ببرید

      1. دیگو می‌گوید

        همین امروز و فرداست برادران سامسونگی نرم افزار مشابه رو توی بروز رسانی خودشان قرار بدن
        به هر حال تقلید

  3. دیگو می‌گوید

    بسیار عالی