Swift؛ زبان جدید برنامه‌نویسی اپل با تمرکز بر سرعت و راحتی در به‌کارگیری

شرکت اپل چیزی قریب به بیست سال از زبان شی‌گرای C به عنوان زبان برنامه‌نویسی در تولید محصولات نرم‌افزاری خود بهره برده است اما امروز و در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان، این شرکت از زبان جدیدی به نام Swift ساخته و بومی‌شده اپل رونمایی کرد.

1

شرکت اپل این زبان برنامه‌نویسی را زبان شی‌گرایی قوی توصیف کرده که ساخت برنامه در آن بسیار سریع‌تر و روان‌تر انجام خواهد گرفت. این زبان برنامه‌نویسی، رویه تولید برنامه‌های جدید را ساده‌تر خواهد کرد و به طرق مختلف به کمک توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری خواهد آمد. یکی از قابلیت‌های جالب به نام Playground می‌تواند تصویری بصری از برنامه تولیدی به توسعه‌دهنده بدهد.

swift language

به عنوان مثال، تیم کوک دمویی از تصویرسازی پرواز و مسیر هواپیما در یک بازی را به حضار نشان داد که از طریق این برنامه و به صورت آنی آماده شده بود. اگر شما نیز به دانستن جزئیات بیشتر درباره این زبان علاقمند شده‌اید می‌توانید با مراجعه به این لینک، اطلاعات بیشتری از آن کسب کنید.

Sources: engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. م ر می‌گوید

    جون هرکی دوست دارید، هرچی دمه دستتونه فارسیش نکنید و یا حداقل اگر علاقه به رواج زبان فارسی دارید از معادل مناسب استفاده کنید اما دیگه اسم محصول رو ترجمه نمیکنن که.

    آخه Objective C دیگه ترجمه کردن داره؟ شی‌گرای C؟ بیایید ازین به بعد به python بگیم «مار افعی» و به ruby on rails بگیم «یاقوت قرمز در ریل قطار».

    تو یه پست دیگتون third party رو ترجمه کردید «طرف سوم»!!!! خوب الان این طرف سوم رو کی معنیشو میفهمه؟

    با همین روال پیش برید دیگه کم‌کم server/clients رو خادم/خدمت گزار ترجمه می کنید…..