آپدیت جدید AirDrop: به اشتراک گذاری فایل ها، کارها و تماس ها میان آیفون، آیپد و مک!

از قرار معلوم اپل به این فکر افتاده تا راه مناسب‌تری برای انتقال فایل‌ها و مستندات میان گوشی موبایل، تبلت و کامپیوتر‌های این شرکت ایجاد کند. ممکن است با سرویس AirDrop آشنا بوده‌ باشید، اما امروز اپل اعلام کرد که این سرویس به قابلیتی که آنرا Continuty می‌خواند آپدیت شده است، این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌های خود را میان سیستم‌ عامل iOS و OS X این شرکت به اشتراک گذارند.

0

با این حساب کاربران iOS 8 قادر هستند تا با انتخاب آیکونی که در گزینه جدید Handoff تعبیه شده است فایل‌ها را میان آیفون و یا سیستم مک خود برای ویرایش همزمان، منتقل کنند. البته امکانات این آپدیت جدید به این جا ختم نمی‌شود. این قابلیت جدید حتی می‌تواند زمان پایان نوشتن یک پیام را در هنگام تایپ با کامپیوتر به جای گوشی‌ موبایل تخمین زده و به کامپیوتر مک شما اجازه دهد تا گوشی آیفون را شناسایی کرده و از آن به عنوان یک هات‌اسپات استفاده کرده و متن را به آیفون منتقل کند.

ios-8-continuity

البته بعضی از این قابلیت‌ها قبلا در گوگل درایو معرفی شده است اما کاملا بدیهی است که کاربران اپل تمایل داشته باشند از تمامی این امکانات به صورت یکپارچه استفاده کنند.  کاربران با استفاده از سرویس iMessenger دسک‌تاپ نیز از این پس قادر خواهند بود تا اس‌ام‌اس‌های خود را از طریق گوشی ارسال کنند. جالب اینجاست که این کاربران حتی قادر خواهند بود تماس تلفنی را از روی کامپیوتر مک خود پاسخ دهند و یا اینکه تماس تلفنی برقرار کنند.

answer-call-mac

این امر را باید در نظر داشت که تمام این امکانات تنها جزئی از مجموعه قابلیت‌هایی است که اپل در راستای یکپارچه نمودن سیستم‌های عامل iOS و OS X خود در آخرین نسخه OS X تحت عنوان Yosemite ارایه کرده است.

  Sources: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.