تمام آمار و ارقام اپل در کنفراس سالانه WWDC؛ 130 میلیون کاربر جدید، فروش بیش از 800 میلیون دستگاه iOS و..

در هیچ نطق اصلی ندیدیم که تیم کوک از قدرت کسب و کار خود حرف نزده باشد و کنفرانس WWDC امسال نیز از این قائده مستثنی نبود. در این مطلب به آمار و ارقام اعلام شده از سوی اپل در این مراسم می‌پردازیم!

0

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل دقایقی پیش در کنفرانس WWDC که هم‌اکنون در حال برگزاری است بر روی صحنه رفت و صحبت‌های خود را با پلتفرم OS X شروع کرد.

numbers-apple-wwdc-2014-36

او از رشد 12 درصدی این پلتفرم علیرغم افت پنج درصدی صنعت پی‌سی گفته و مدعی شده که هم‌اکنون 80 میلیون کاربر مک را بر روی سیستم خود نصب دارند که نیمی از آن‌ها آخرین نسخه این سیستم‌عامل یعنی Mavericks را اجرا می‌کنند. تیم‌کوک همچنین به مقایسه مک با ویندوز پرداخته و سهم پی‌سی‌های ویندوزی که از ویندوز 8 استفاده می‌کنند را تنها 14 درصد عنوان کرده است.

numbers-apple-wwdc-2014-39

در بخش سیستم‌عامل‌ موبایل iOS نیز اپل مدعی است که تاکنون بیش از 800 میلیون دستگاه بر پایه این پلتفرم فروخته که این تعداد محصول فروش رفته شامل 100 میلیون آی‌پاد تاچ، 200 میلیون آیپد و بیش از 500 میلیون آیفون می‌شود. موضوعی که کوک در صحبت‌های خود توجه بسیاری بر آن داشته تعداد افرادی است که در سال گذشته به سمت شرکت اپل آمده‌اند و کاربر محصولات این شرکت شده‌اند.

numbers-apple-wwdc-2014-43

تیم‌کوک اعلام کرد که در سال گذشته اپل  130 میلیون کاربر جدید به دست آورده است. مدیر عامل اپل در بحث آپدیت‌ها نیز معتقد است که از زمان رونمایی iOS 7 در سپتامبر سال گذشته تا کنون بیش از 97 درصد کاربران دستگاه خود را به آخرین نسخه این سیستم عامل ارتقا داده‌اند.

numbers-apple-wwdc-2014-33

تیم کوک در مورد بیست و پنجمین سالگرد کنفرانس WWDC نیز اظهار نظر کرده و آن را اولین میزبانی اپل دانسته که در آن بیش از 9 میلیون توسعه دهنده اپل ثبت‌نام کرده اند. این تعداد 50 درصد بیش از همین یک سال گذشته است.

Sources: theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.