استفاده محققان از پرینترهای 3 بعدی برای ساخت رگ‌های خونی

ایده‌ی پرینت کردن و تولید کردن رگ‌های خونی چند سالی هست که ذهن دانشمندان را مشغول کرده است اما ساخت بافتی با ساختار پیچیده‌ی انسانی که کار هم بکند، مطمئنا بسیار سخت است.

0

با این حال یک تیم تحقیقاتی در بیمارستان Brigham and Women شهر بوستون ایالت ماساچوست در حال کار بر روی پرینت رگ‌های خونی با پرینترهای سه بعدی هستند.

این دانشمندان قصد استفاده از تکنیکی جدید دارند که در فرایند ابداعی آنها، ابتدا فیبرهای آگارز (مولکولی با پایه‌ی قندی) را به عنوان قالب رگ پرینت می‌کنند و بعد آن را با استفاده از ماده‌ای هیدروژل، قالب‌ریزی می‌کنند. از آن‌جا که آگارز ساختاری محکم دارد، دانشمندان قادرند بدون اینکه تخریبی صورت گیرد، کانال‌های ارتباطی مورد نیاز را درون آن ایجاد کنند.

البته هنوز تا وقتی که این رگ‌ها را، که فعلا در حد همین مکعب‌های مصنوعی هستند، بتوانیم در انسان مورد استفاده قرار دهیم راه زیادی در پیش داریم با این وجود این اقدام دانشمندان شروعی‌ست برای راهی بزرگ برای ساخت بافت‌های بدن و یا آزمایش داروها بر روی بافت‌های مصنوعی ساخته‌ی دست بشر و نه روی انسان‌های زنده!

Sources: engadget

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.