جی 3 ال‌‌جی؛ رونمایی رسمی از آخرین پرچمدار با صفحه نمایش 5.5 اینچی QHD و فوکوس خودکار لیزری دوربین

“Simple is the new smart” این شعاریست که اکنون در تمام دستگاه بازاریابی ال‌جی طنین‌انداز شده، حالا پس از حدس‌ها و گمانه‌زنی‌های فراوان و درز کردن‌های بسیار، ال‌جی بالاخره از آخرین پرچمدار خود یعنی جی 3 به طور رسمی رونمایی کرد. اگرچه بسیاری از مشخصات این گوشی تقریبا پیش از این برایمان قطعی شده بود اما به نظر بازهم نکاتی باقی مانده‌اند که ال‌جی با آنها بخواهد ما را غافلگیر کند. پس در ادامه این مطلب همراه ما باشید.

7

طراحی هوشمندانه!

Lg-G3-Metallic-Blackجی 3 ال‌جی دقیقا از همان زبان طراحی برخوردار است که از یک تلفن هوشمند انتظار داریم و البته با توجه به طراحی پرچمدار قبلی این شرکت یعنی جی 2 از آن انتظار داشتیم. ال‌جی توانسته در جی 3 باز هم نسبت صفحه نمایش به ابعاد بدنه را افزایش داده و آن را به 76.4 درصد برساند. ال‌جی توانسته صفحه نمایش 5.5 اینچی جی 3 را در یک بدنه جمع و جور 146.3 در 74.6 در 9.8 میلیمتر جای دهد و به وزن مناسب 149 گرم برسد تا کمتر حس فبلت بودن با وجود افزایش اندازه صفحه نمایش به کسی که گوشی را در دست می‌گیرد منتقل شود.

ال‌جی در طراحی بدنه این دستگاه کاملا هم مطابق انتظار پیش نرفته و در جنس بدنه تنها یک گام کوچ تکاملی برداشته و جی 3 را با بدنه پلاستیکی مات شبیه به متالیک عرضه کرده است. قسمت پائینی بدنه ظاهرا قوس بیشتری پیدا کرده و می‌توان گفت که شاهد طراحی ساده‌تر بدنه نسبت به جی 2 هستیم. در قاب پشتی شاهد تغییرات دوباره هستیم و در ظاهر دکمه‌های پشتی تغییراتی ایجاد شده است.

ال‌جی جی 3 را در 5 رنگ مشکی متالیک، سفید ابریشمی، طلایی درخشان، بنفش و قرمز عرضه می‌کند.


صفحه نمایش، پردازنده و باتری

Lg_G3_Metallic-Black-Front

جی ۳ مجهز به صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ (QHD) پیکسل می‌باشد و این قابلیتی است که به این راحتی نمی‌توان از آن چشم پوشید.

 این صفحه نمایش به لطف پنل IPS خود می‌تواند ۵۳۸ پیکسل را در هر اینچ در خود جای داده و کیفیت بسیار بالایی را ارایه دهد. جالب‌تر اینکه ال‌جی مدعی است جی‌۳ ازتمام ظرفیت فضای رنگی sRGB (فضای رنگی sRGB استانداردی رنگی بر مبنای ترکیب رنگهای قرمز، سبز و آبی است که برای اولین بار در سال 1996 مشترکاً توسط کمپانی HP و Microsoft برای استفاده در مونیتورها، پرینتر ها و فضای وب تعریف شد.) استفاده می‌کند و به این معناست که پرچمدار این شرکت قادر خواهد بود تمامی طیف رنگ‌ها را به صورت کاملا طبیعی نمایش دهد.

البته این نکته را باید در نظر گرفت که شرکت‌های دیگر نیز تاکنون چنین ادعایی داشته‌اند و چه بسا که دقت رنگ‌ها در حد ادعای ال‌جی در این محصول دقیق نباشد.

به این امر نیز باید توجه کرد که صحبت‌های ضد و نقیضی در خصوص صفحه نمایش QHD مطرح شده است و عده‌ای مدعی هستند که چشم انسان قادر به تشخیص این میزان تفکیک در صفحه نمایشی با این رزولوشن و ابعاد نمی‌باشد.

در خصوص پردازنده نیز ال‌جی چیپست ۴ هسته‌ای اسنپ‌دراگون ۸۰۱ را برای جی‌ ۳ به خدمت گرفته است که از سرعت ۲.۵ گیگا‌هرتز برخوردار می‌باشد و در نتیجه به راحتی می‌تواند از عهده اجرای بازی‌های سنگین و پردازش‌های مختلف گرافیکی برآید.

استفاده از پردازنده‌ی پرقدرت نگرانی‌هایی را در خصوص مصرف باتری به همراه دارد چرا که باتری در نظر گرفته برای جی‌۳ از نوع ۳۰۰۰ میلی‌آمپری قابل تعویض می‌باشد و قسمتی‌های فلزی داخلی این باتری با گرافیت جایگزین شده است، در نتیجه امیدواریم ال‌جی اطلاعات بیشتری در خصوص بهینه‌ سازی‌های بیشتری که برای باتری جی‌۳ انجام شده است، منتشر کند.


دوربین بهبودیافته با اشعه لیزر برای فوکوس خودکار بهتر

همان‌طور که چند روز پیش لو رفت شاید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پرچم‌دار جدید ال‌جی جی3 سنسور لیزری کنار دوربین آن باشد. دوربین جی3 درست مانند جی2 با همان وضوح 13 مگاپیکسلی و خوشبختانه مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال OIS انتخاب شده اما بهبودهای زیادی را به همراه داشته است. ارسال اشعه لیزر به جی3 کمک می‌کند تا فاصله را بهتر و سریع‌تر تشخیص داده و در نتیجه فوکوس خودکار دقیق‌تر و سریع‌تر انجام شود.

LG-G3-back

لرزش‌گیر OIS+ به‌کاررفته در جی3 درست مانند جی پرو 2 نسبت به نسل قبلی بهبودیافته و علاوه بر کمک به فیلم‌برداری روان‌تر می‌تواند به گرفتن عکس‌های با نویز کمتر در نور کم نیز کمک کند. جی3 هم مانند گلکسی اس 5 از فناوری فوکوس خودکار Phase autofocus استفاده کرده و قادر است تصاویر را تنها در 0.276 ثانیه ثبت کند.

G3-camera

دوربین 2.1 مگاپیکسلی جلویی هم حالا با پیکسل‌های بزرگ‌تر و گشادگی بیشتر f/2.0 برای عکس‌برداری و سلفی‌ها بهینه‌شده است و زاویه دید 77 درجه هم دارد. همچنین جی3 با استفاده از میکروفون می‌تواند به صورت هوشمند درجه صدای مناسب را برای فیلم‌برداری بهتر تنظیم کند.


رابط کاربری ساده‌تر، مسطح‌تر و با امکانات بیشتر

رابط کاربری استفاده شده در ال‌جی اپتیموس طرفداران زیادی ندارد و می‌توان این اینترفیس را با استفاده از گزینه‌های با کارایی بالا ارتقا داد. از سوی دیگر اکثر شرکت‌های سازنده گوشی‌های همراه، در حال سوق دادن رابط کاربری خود به حالت گرافیکی ساده و مسطح هستند. نکته مثبت اینکه در گوشی جدید ال‌جی خبری از رابط کاربری کارتونی نخواهد بود و جی3 با رابط کاربری با طراحی جدید عرضه خواهد شد. رابط کاربری ساده و بی‌آلایشی با گزینه‌هایی با دسترسی سریع‌تر.

 LG-G3-Ui

اندروید 4.4.2 استفاده شده در این گوشی هوشمند نیز به قابلیت‌های جالبی تجهیز شده که مهم‌ترین آن، Smart Notice است. این قابلیت درواقع یک دستیار شخصی با قابلیت‌هایی برای زبان مادری است. به عبارت ساده‌تر، این قابلیت، تماس‌های ناموفق را به شما یادآوری می‌کند و یا در روزهای بارانی به شما پیشنهاد می‌کند چتری را همراه خود ببرید.

ال‌جی در زمان معرفی به تبلیغ صفحه‌کلید هوشمند خود نیز پرداخت. این صفحه‌کلید که به معنای واقعی Smart Keyboard نامیده می‌شود عادات نوشتاری شما را می‌آموزد و به شما در تکمیل کلمات و جملات کمک شایانی می‌کند. نکته آخر، لایه امنیتی استفاده شده در جی‌3 اکنون به مرحله تکامل نزدیک شده و با بهره‌گیری از قابلیت‌هایی همچون Knock Code به شما امکان می‌دهد با لمس هر قسمت مشخص‌شده‌ای از صفحه‌نمایش، قفل آن‌را بازکنید.

G3-ui-2

Content Lock نیز فایل‌های مشخص‌شده را از دید دیگران مخفی نگاه می‌دارد. Kill Switch نیز همان‌طور که از عنوانش پیداست، به عنوان مکانیزمی ضدسرقت و آخرین گزینه به طور کامل جی‌3 را غیرفعال کرده و محتوای آن‌را پاک می‌کند.


 قیمت و زمان عرضه

ال‌جی در در زمینه قیمت این گوشی هوشمند در حال حاضر سکوت اختیار کرده است و در زمینه زمان عرضه نیز اطلاعات زیادی در اختیار حاضرین قرار نگرفت. این گوشی هوشمند بنابر انتظارات از فردا در کره جنوبی در معرض فروش قرار خواهد گرفت و نهایتا ماراتن فروش در 170 کشور و اپراتور سراسر جهان ادامه می‌یابد.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

7 نظر برای این مطلب
  1. amin می‌گوید

    خیلی عالی و بینظیره کلا ال جی ترکونده
    ولی اگه من برم بذار اچ تی سی وان رو میخرم

  2. مهرداد می‌گوید

    فقط اس 5
    الان دیگه با خیال راحت تر می خرمش

    1. مهدی می‌گوید

      تو برو همون دمپائیت رو بگیر :)

  3. منصور می‌گوید

    ال جی باید به این سوال من جواب بده:
    چرا بدنه پلاستیکی!؟ طراحی به این خوبی اونوقت فقط ادای یه بدنه فلزی رو درآورده!

    1. ناشناس می‌گوید

      برای اینکه بتونه با گوشی های چینی که روز به روز فروششون بیشتر میشه رقابت کنه. کاری که سامسونگ هم تو بازارهای در حال توسعه از پسش بر نیومده

  4. رضا می‌گوید

    به نظر من ال‌جی بهترین استفاده از مهارتش تو صفحه نمایش رو می بره. این فاصله با لبه های کناری تو این گوشی فوق العادس. بر عکس سامسونگ

  5. مهدی می‌گوید

    خدایا از خلقت جی 3 متشکریم :))