با این هک رجیستری ویندوز ایکس پی 5 سال دیگر به عمر پشتیبانی آپدیت آن اضافه کنید!

همانطور که می‌دانید، مایکروسافت از 19 فروردین به بعد رسما پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را خاتمه داد و این بدان معناست که دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های آن نخواهید بود. اما آیا هنوز برای دل‌کندن از ویندوز XP آماده نیستید؟ خبر خوشی برایتان داریم!

3

راهی 15 ثانیه‌ای وجود دارد تا بتوانید 5 سال دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌های ویندوز XP باشید؛ این روشتنها با یک دستکاری در رجیستری ویندوز قابل انجام است.

برای انجام این کار:

از منوی Start، بر روی Run کلیک کنید و عبارت “regedit” را وارد نمایید. وارد مسیر HKLM\Sytem\WPA شده و یک کلید با نام PosReady بسازید. روی کلیدی که ساخته‌اید کلیک کرده و یک DWORD Value ساخته و مقدار آن را یه 1 تغییر دهید. حالا دیگر قادر به دریافت به‌روزرسانی‌ها هستید! چرا که سرورهای مایکروسافت ویندوز شما را به نام XP نمی‌شناسند.

Windows-XP-Registry-Hack

اما حالا که به نام XP نمی‌شناسند، به چه نام می‌شناسند؟ سرورهای به‌روزرسانی مایکروسافت از این پس دستگاه شما را به عنوان یک دستگاه Windows POSReady شناسایی خواهند کرد.

دستگاه‌های POSReady قرار است تا سال 2019 توسط مایکروسافت پشتیبانی شوند. این سیستم عامل مخصوص سیستم‌های نهفته ساخته شده است. خوشبختانه هسته‌ی اصلی این سیستم عامل با ویندوز ایکس‌پی شباهت بسیاری دارد؛ تا این حد که به‎روزرسانی‌های Windows POSReady قابل نصب بر روی Windows XP نیز هستند. این هک رجیستری در ویندوز ایکس‌پی نسخه‌ی 32 بیتی اعمال‌پذیر است.

اگر چه ویندوز ایکس‌پی، 18 سال عمر با عزت داشت و سیستم‌عاملی بود که با وجود سادگی بسیار قدرتمند هم بود و یک موفقیت بزرگ برای مایکروسافت محسوب می‌شد. اما خب با عرضه ویندوز 7 و 8، دیگر از لحاظ امنیتی توان بقا ندارد. پس بهتر است به فکر استفاده از این سیستم عامل برای 5 سال دیگر نباشید و به سیستم عامل‌های جدیدتر مثل ویندوز 8.1 یا حتی لینوکس مهاجرت کنید تا امینت بیشتری داشته باشید!

به‌روزرسانی:

 توجه داشته باشید مایکروسافت در بیانیه‌ای رسمی نسبت به استفاده از این روش هشدار داده است که متن کامل و توضیحات این شرکت را در این مطلب می‌توانید بخوانید. بدیهی است مسئولیت استفاده از این روش همچون سایر آموزش‌های منتشر شده در فارنت مستقیما برعهده شماست. 

Source: geek

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. ناشناس می‌گوید

    اکس پی سال 2001 به بازار آمد چگونه 18 ساله شده؟

  2. رها می‌گوید

    سلام
    خیلی وب سایتها لینوکس رو پیشنهاد میکنن
    من مدتیه یه کالی نصب کردم اما وی پی ان به هیچ وجه روش نصب نمیشه – خوشحالم میبینم شما هم لینوکس رو توصیه میکنید و امیدوارم حداقل شما بتونید کمک کنید من وی پی ان یا اپن وی پی ان یا سیسکو رو روی کالی اجرا کنم
    با هزار دستور نتورک منجر و وی پی ان ها رو نصب کردم – بیشتر از 20 بار کالی رو از نو نصب کردم اما بعد از اجرای نتورک منجر و ساخت کانکشن وی پی ان و کلیک برای اتصال وی پی ان نه ارور میده که بشه فهمید مشکل از کجاست نه وی پی ان ها کانکت میشن
    فکر میکردم مشکل از کالی هست – اوبونتو 14.4 که دیروز اومد – اوبونتو 13.3 که حدود چهار ماه پیش اومد – اوبونتو 12.10 و 12.4 هم نصب کردم – بکترک هم نصب کردم – اما روی هیچ کدوم و به هیچ وجه نمیشه وی پی ان رو اجرا کرد
    ممنون میشم راهنمایی کنید که چطور وی پی ان رو نصب کنم که یا اجرا بشه یا حداقل ارور بده ببینم مشکل از چیه
    با تشکر

  3. koko می‌گوید

    شما مشکلتون با مایکروسافت چیه آقا جون
    که حاظرید بخاطرش نظر مسخره ی خودتون رو در آخر مقاله ی ترجمه شده بیاریو و بگید
    برید لینوکس نصب کنید !
    خیلیییی بدبختید بخدا