قابلیت‌ها و فناوری‌های گلکسی اس 5 سامسونگ برای کمک به معلولان

گلکسی اس 5 سامسونگ به عنوان پرچم‌دار و جدیدترین گوشی تلفن همراه سامسونگ در کنار تمام قابلیت‌های دیگر خود از قابلیت‌ها و امکاناتی برخوردار است که می‌تواند ابزاری مناسب برای توانمند ساختن نابینایان، ناشنوایان و معلولان حرکتی به حساب بیاید. قابلیت‌های مختلف این گوشی که درAccessibility menu (منوی دسترسی) آن تعبیه شده با تمرکز بر نیاز معلولان طراحی شده و به کاربران ویژه خود این امکان را می‌دهد تا با توجه به ناتوانی خود از خدمات این گوشی استفاده کنند.

0

Talkback برای راحت‌تر عکس گرفتن!

یکی از ویژگی‌های خاص Galaxy S5برای نابینایان و کم‌بینایان، وجود برنامه Talkback (صفحه‌خوان) است. این ویژگی به کاربر کمک می‌کند تا از طریق صفحه نمایش دوربین و اطلاع‌رسانی به کاربر برای جانمایی چهره، سوژه عکس را در وسط تصویر قرار داده و با کمک دوربین 16 مگاپیکسلی Galaxy S5 عکس‎‌ بگیرند.

Talk-Back-in-Galaxy-S5

Galaxy S5 هنگام شماره‌گیری اعداد را برای نابینایان می‌خواند. علاوه براین کاربر به محض این که در حین تماس، گوشی را از خود دور کند، گوشی به طور خودکار به حالت بلندگو در می‌آید و به کاربر امکان می‌دهد تا در حین مکالمه از دیگر قابلیت‌های گوشی خود استفاده کند.

Dark-screen-in-Galaxy-S5

استفاده از اطلاعات با صفحه خاموش برای نابینایان و کم‌بینایان

Galaxy S5 برای حفاظت از اطلاعات افراد نابینا و کم‌بینا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده تا در حالت صفحه خاموش، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشند. به کمک این ویژگی لازم نیست کاربر با احتیاط نسبت به اطراف از تلفن همراه خود استفاده کند. درضمن در این وضعیت مصرف باتری نیز کاهش می‌یابد.

Font-Size--in-Galaxy-S5

هفت اندازه مختلف برای نمایش حروف و اعداد

یکی دیگر از ویژگی‌های خاص Galaxy S5 ارائه هفت اندازه مختلف برای نمایش حروف و اعداد است. این ویژگی امکان مناسبی برای کم‌بینایان فراهم کرده تا متناسب با بینایی خود، اندازه حروف و اعداد را در صفحه نمایش تلفن همراه خود انتخاب کنند. این اندازه‌ها شامل کوچک‌ترین، خیلی کوچک، کوچک، متوسط، بزرگ،خیلی بزرگ و بزرگ‌ترین است.

نمایش تصاویر، حروف و اعداد برای کوررنگ‌ها

از دیگر ویژگی‌های Galaxy S5 می‌توان به نمایش تصاویر، حروف و اعداد برای افراد کوررنگ یا کسانی که قدرت تشخیص صحیح رنگ‌ها را ندارند، اشاره کرد. Galaxy S5 مجهز به سیستم بازگشت و تنظیم رنگ است که با وارونه کردن رنگ‌، خوانایی نوشته‌ها روی صفحه نمایش را بهبود می‌بخشد.

Negative-colors-and-Color-Adjustment-in-Galaxy-S5

این دستگاه قادر است از طریق یک چشمی نوشته‌ها و اطلاعات را از تصاویر، مدارک، اسامی نوشته شده روی کارت‌ها و کدهایQR جداکند تا الگوی رنگ‌ها را شناسایی کرده و برای کاربر بخواند. از طریق این قابلیت افراد کم بینا درک بهتری از رنگ‌ها به ویژه برای انتخاب لباس خواهند داشت.

تشخیص گریه نوزاد برای والدین ناشنوا

Galaxy S5 قابلیت‌های ویژه‌ای نیز برای ناشنوایان دارد. تشخیص گریه نوزاد یکی از قابلیت‌های کاربردی برای والدین ناشنواست. از طریق این ویژگی فرد ناشنوا با کمک ابزارهای جانبی این گوشی چون Gear 2,Gear2 Neo, Gear Fit و از طریق لرزش گوشی از صدای گریه نوزاد مطلع می‌شود.

Baby-Crying-in-Galaxy-S5

کاربران با محدودیت شنوایی، می‌توانند با تعیین الگوهای مختلف لرزش(Vibration)بدون نیاز به رویت صفحه نمایش از تماس‌های ورودی، زنگ‌های اخطار، و تماس‌های ورودی مطلع شوند.

ایما و اشاره برای کنترل گلکسی اس 5

یکی دیگر ازامکانات منحصربه‌فردپرچم‌دار سامسونگ، قابلیت Air Gesture (ایما و اشاره) است.این قابلیت به کاربرانی که دارای ناتوانی حرکتی هستند کمک می‌کند تا با اشاره سر یا دست نمایش تصاویر و متون را درصفحه مدیریت کنند.

Air-Wake-Up-in-Galaxy-S5

کاربرانی که قادر به فشار دادن دکمه‌های گوشی نیستند می‌توانند با تکان دادن دست، صفحه نمایش را روشن کنند. این قابلیت با تشخیص جهت نگاه کاربر، اقدام به روشن یا خاموش کردن صفحه نمایش کرده و از اتلاف باتری جلوگیری می‌کند. بالا و پایین رفتن صفحات با حرکت سر یا دست مقابل یکی دیگر ازامکاناتی است که این برنامه در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

Source: samsungtomorrow

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.