گوگل در حال ساخت شبکه وای‌فای بر فراز ابرها

بدون شک می‌توان گفت که پیشرفت گوگل رابطه مستقیمی با بستر مناسب اینترنت دارد، در واقع هرچه دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت با قیمت مناسب راحت‌تر باشد، گوگل نیز رشد بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل گوگل به فکر ایجاد زیرساخت مناسب از قبیل شبکه‌ وای‌فای است تا با استفاده از رایانش ابری، امکان دسترسی به اینترنت را از طریق شبکه‌ اختصاصی خود ایجاد کند.

0

در همین راستا اخیرا گزارشاتی مبنی بر همکاری گوگل با شرکت Ruckus در خصوص ایجاد شبکه‌ وای‌فای ابری مختص شرکت‌های کوچک، منتشر شده است. جالب اینجاست در تابستان امسال می‌توانیم شاهد نمونه‌های اجرایی این شبکه‌ باشیم.

با این حساب شرکت‌ها و مغازه‌های کوچکی نظیر پیتزا فروشی و یا مطب یک دکتر دندانپزشک، امکان اتصال به شبکه‌ گوگل و در نتیجه برقراری ارتباط به هزاران شبکه‌ بی‌سیم وای‌فای را خواهند داشت. البته شرکت‌ها برای دسترسی به این شبکه باید تجیهزاتی سخت‌افزاری مورد نیاز را (احتمالا این تجهیزات توسط Ruckus ساخته شده‌اند.) به همراه پنهای باند مورد نظر از گوگل خریداری کنند. پس از خرید و نصب تجهیزات، امکان دسترسی به شبکه وای‌فای از راه دور توسط سرویس‌های ابری گوگل میسر و کنترل خواهد شد.

ترافیک مصرف شده در اینترنت بهتر مورد بررسی قرار می‌گیرد. مشتریان با یک‌بار اتصال به شبکه‌ وای‌فای گوگل می‌توانند در تمام نقاطی که این شبکه در دسترس است بدون وارد نمودن نام کاربری مجدد، از این شبکه استفاده کنند. (برای مثال شما در مطب دکتر وارد شبکه وای‌فای گوگل می‌شوید و پس از اتمام کار به کتابخانه مراجعه می‌کنید، گوشی‌ همراه هوشمند شما به صورت خودکار به اینترنت وا‌ی‌فای گوگل در مکان‌های مختلف متصل خواهد شد.)

البته این نکته را باید در نظر داشت که پهنای باندی که گوگل برای این‌کار در نظر دارد فعلا جهت مصارف تجاری در نظر گرفته شده اما در آینده ممکن است برای سایر مصارف نیز مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال چندی پیش در خبرها داشتیم که گوگل با استفاده از بالون‌های هوایی قصد دارد دسترسی به اینترنت را در ارتفاعات میسر کند.

هم اکنون گوگل در بعضی از ایالات آمریکا استفاده از فیبر با پهنای باند ۱ گیگابایت را میسر ساخته است و ممکن است در آینده از این پهنای باند در شبکه جدید وای‌فای خود استفاده کند.

Source: indiatimes

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.