سلفی 3.2 گیگاپیکسلی ناسا از کره زمین با مشارکت ساکنان زمین در روز زمین!

دقیقا یک ماه پیش یعنی دوم اردیبهشت ماه که روز جهانی زمین بود، ناسا از مردم پرسیده بود: “الان در کجای زمین هستید؟” و از آن‌ها خواسته بود تا در قالب یک عکس سلفی به این پرسش پاسخ دهند. بعد از گذشت یک ماه از آغاز این کمپین، ناسا روز پنجشنبه از تصویری از کره‌ی زمین پرده برداشت که در واقع از تصاویر سلفی مردمان این کره خاکی ساخته شده است.

1

این تصویر 3.2 گیگاپیکسلی زمین را دقیقا همانگونه که در روز زمین سال 2014 (22 آوریل مصادف با 2 اردیبهشت) با استفاده از 36 هزار و 422 عکسی که مردمان این سیاره از خود گرفته بودند، نشان می‌دهد.

global-selfie-mosiac-high

ناسا این تصاویر را از تمامی قاره‌ها، 113 کشور و منطقه جمع‌‎آوری کرده است. شما می‌توانید این تصویر کره زمین را آنقدر بزرگ کنید که بتوانید تک‌تک این 36422 عکس را ببینید. برای باور کردن این حقیقت بهتر است خودتان از نزدیک نگاهی به این تصویر موزاییکی بزرگ 3.2 گیگاپیکسلی در سایت Gigapanبیندازید. ناسا همچنین کلیپی از عکس‌های گلچین شده آماده کرده است.

مردم با آپلود کردن سلفی‌های خود با هشتگ #globalselfie در شبکه‌های اجتماعی مختلف، توییتر، اینستاگرام، فیسبوک، گوگل پلاس، فلیکر، در این طرح شرکت کردند. البته ناسا می‌گوید که بیش از 50 هزار سلفی دریافت کرده که البته بعضی یا قابل دسترسی نبوده و یا مناسب نبوده و در نهایت از 36422 تا از آن‌ها استفاده شده است.

  Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. فرزانه می‌گوید

    خیلی جالب بود .شگفت زده شدم…