مدیرعامل فیات: لطفا خودروی الکتریکی ما را نخرید!

مدیرعامل کمپانی چند ملیتی فیات، از آنهایی که قصد خرید خودرو الکتریکی فیات 500e را دارند، درخواست عجیبی مطرح کرده است.

0

سرگئی مارشیون، در کنفرانس خبری که چهارشنبه در واشنگتن برگزار شد، عنوان کرد که فیات بابت فروش هر دستگاه خودروی الکتریکی، زیان فراوانی تحمل می‌کند. مارشیون در بخش‌هایی از سخنان خود گفت: «امیدوارم شما این خودرو را نخرید، چون تولید و فروش هر یک دستگاه از این مدل خودرو، 14 هزار دلار برای ما خرج برمی‌دارد. باور کنید که راستش را به شما می‌گویم.»

طبق قوانین ایالتی و فدرال ایالات متحده، تولیدکنندگان خودرو باید بخشی از تولیدات خود را به ساخت خودروهای الکتریکی مجهز به باطری اختصاص دهند. با این وجود مدیرعامل فیات امیدوار است تا آنجا که ممکن است از مدل 500e سفارش کمتری دریافت کند.

درحال حاضر Tesla motors تنها تولیدکننده خودروی الکتریکی است که به سوددهی رسیده است. محصولات شرکتهای دیگر نظیر فیات، به دلیل قیمت تمام شده بالا نسبت به محصولات عادی خود درهمان کلاس، به سوددهی نمی‌رسند.

Fiat-500e

هم اکنون در کالیفرنیا خودرو فیات 500e ، پانزده هزار دلار گران‌تر از مدل مشابه بنزینی خود است. با وجود این، بازهم این قیمت هزینه‌های فیات را پوشش نمی دهد.

مارشیون در پاسخ جالبی که به سوال خبرگزاری رویترز داد، گفت : « من حتی یک دستگاه هم بیشتر از حداقل مقداری که باید بفروشم، نخواهم فروخت». وی که به دلیل گسترده کردن خودروسازی فیات و همچنین نجات کرایسلر از ورشکستگی در سال 2009، اعتبار فراوانی در این صنعت دارد، هشداری نیز داد : « اگر ما به ساخت این خودروها ادامه دهیم، بی شک به زودی به واشنگتن بر می‌گردیم و تقاضای کمک مالی می‌کنیم، چون ما ورشکسته خواهیم شد».

او همچنین به قانون کالیفرنیا، مبنی بر اجبار خودروسازان به ساخت خودروی الکتریکی انتقادی نیز وارد کرد. او گفت که به دپارتمان انرژی پیشنهاد می‌دهد که راه ساده‌تری را برای کاهش آلودگی انتخاب کنند تا خودروسازان را همانگونه که حالا می‌بینند، در آینده نیز ببینند.

فیات پیش بینی کرده است که تا سال 2025، نیمی از فروش این کمپانی در ایالات متحده، به خودروهای هیبریدی (بنزینی – الکتریکی ) اختصاص یابد. انتظاری که البته از خودروهای الکتریکی فعلی نمی توان داشت، و آن هم به دلیل عدم اقبال مصرف‌کنندگان است.

Source: aol

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.