اپل آپدیت iOS 7.1.2 را برای برطرف کردن دو مشکل بزرگ منتشر می‌کند

ظاهرا چیزی تا رونمایی اپل از iOS 8 نمانده اما آن‌ها تصمیم خود برای ارایه آخرین به‌روزرسانی برای iOS 7.1 را گرفته‌اند. این به‌روزرسانی 2 باگ نرم‌افزاری مهم را برطرف خواهد کرد.

1

MacRumors کشف کرده که از جمعه 26 اردیبهشت ماه در آمار بازدیدکنندگان سایت خود به تعدادی کاربر برخورد کرده که از نسخه‌ای تابحال دیده نشده از iOS استفاده می‌کنند: نسخه‌ی iOS 7.1.2.

این کاربران احتمالا بتاتسترها (آزمایش‌کنندگان نسخه آزمایشی) هستند. البته این سایت اضافه کرده که فعالیت این کاربران زیاد نیست اما برای تأیید این فرضیه که iOS 7.1.2 تنها چند روز قبل از iOS 8 ارایه خواهد شد کافیست.

ios-7-1-UI

اما در این به‌روزرسانی چه مشکلی برطرف خواهد شد؟ اواسط اردیبهشت ماه بود که محقق امنیتی آلمانی، Andreas Kurtz، دریافت که رمزنگاری پیوست‌های درون ایمیل‌ها از iOS 7 به بعد غیرفعال شده است. حتی در آخرین نسخه یعنی 7.1.1 هم این مشکل امنیتی برطرف نشده است. آقای Kurtz اپل را در جریان این مشکل نرم‌افزاری قرار داده و اپل هم ضمن تأیید این اشکال اعلام کرده که در به‌روزرسانی بعدی آن را برطرف خواهد کرد.

اما مشکل دوم این است که اگر شما به تازگی بدون عوض کردن شماره‌ـان از گوشی‌های آیفون به گوشی‌های اندرویدی یا ویندوز فونی مهاجرت کرده باشید، دیگر پیام‌های متنی دوستان آیفونی خود را دریافت نخواهید کرد!

دلیل این است که اپل شماره شما را به عنوان یک آیفون‌دار در دیتابیس خود ذخیره می‌کند و اگر گوشی خود را عوض کنید، باز هم اپل فکر می‌کند شما از آیفون استفاده می‌کنید؛ لذا پیام متنی که دوستتان فرستاده به فرض اینکه مقصد یک آیفون است، در ابرهای اپل گم می‌شود، چرا که شما در واقع از آیفون دست‌کشیده و در حال تجربه‌ی ویندوز فون و یا لذت‌بخش‌تر از آن، اندروید هستید!

هنوز نمی‌دانیم iOS 7.1.2 چه زمانی آماده‌ی استفاده‌ی همگانی خواهد شد، اما می‌دانیم که این اتفاق قبل از کنفرانس WWDC اپل در 12 خرداد خواهد بود!

Source: bgr

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پویا می‌گوید

    من IPAD AIR خودم رو به نسخه IOS 7.1.2 آپدیت کردم اما متاسفانه سیم کارت رایتل و همراه اول را نمیشناسه اما با بقیه سیم کارت ها مشکلی نداره و حتی RESTOR هم کردم اما بازم تاثیری نداشت و کسی میدونه مشکل چیه ؟