این شهر شگفت‌انگیز رویایی در زیر آب دریا ممکن است در چین به واقعیت بپیوندد!

یک شرکت چینی قصد دارد یک شهر رویایی 10 کیلومتر مربعی معلق بر روی آب بسازد اما آنچه که رویایی و شگفتی به نظر می‌رسد این است که قسمت هایی از این شهر روی آب و قسمت هایی در زیر آب قرار دارد.

0

China-Amazing-Floating-Underwater-City-01

در واقع روشی که این شرکت برای ساخت این شهر در نظر دارد، استفاده از تکنیک مشابهی است که در ساخت پل 50 کیلومتری متصل کننده هونگ کونک ، ماکائو، ژوهای بکار گرفته شده است.

China-Amazing-Floating-Underwater-City-03 China-Amazing-Floating-Underwater-City-02

«شرکت ساخت راه‌های چین» که بهره‌بردار این پروژه است، طراحی آن را به AT Design Office سپرده است. آنها در حال حاضر درحال مذاکره با بزرگترین گروه‌های سرمایه‌گذاری چینی هستند تا بتوانند این پروژه را عملی کنند. البته احتمال عدم موفقیت در جذب سرمایه نیز وجود دارد.

China-Amazing-Floating-Underwater-City-04

البته برخی قسمت‌های این پروژه آنقدر به لحاظ اجرایی سخت به نظر می‌آید که انجام شدن آن را در ابهام قرار می‌دهد.

China-Amazing-Floating-Underwater-City-05

با این حال، اسلاوومیر سیسکا، یکی از طراحان این پروژه اعتقاد دارد که به دلیل اینکه آنها پیش از این تجربه ساخت پروژه‌ای نظیر پل 50 کیلومتری -که از تکنیک مشابهی برخوردار است – داشته‌اند، ساخت این شهر کاملاً عملی است.

China-Amazing-Floating-Underwater-City-06

پروژه پل 50 کیلومتری چین در سال 2009 شروع شد و یک سال بعد به بهره‌برداری رسید!

Source: gizmodo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.