Ascend P7 در برابر Ascend P6 هواوی؛ چه چیزهایی تغییر کرده است؟

اگر به دنبال تلفن همراه هوشمندی با قیمت مناسب و امکانات حرفه‌ای نظیر صفحه‌ نمایش بزرگ و پردازنده ۴ هسته‌ای می‌گردید، بدون شک هواوی می‌تواند یکی از گزینه‌های مورد نظر شما باشد. این شرکت خوش‌نام اخیراً پرچمدار جدید خود را (Ascend P7) معرفی کرده است و در نتیجه بر آن شدیم تا مقایسه‌ای میان پرچمدار فعلی و پرچمدار جدید هواوی ترتیب دهیم.

0

ظرافت بیشتر در طراحی

به صورت کلی می‌توان گفت که طراحی P7 نسبت به P6 تغییر چندانی نداشته است و بیشتر تغییرات شامل اندازه و جنس مواد مصرفی می‌شود. در قسمت جلو و پشت هواوی اسند P7 از شیشه گوریلا (۳ (Gorilla Glass استفاده شده است درحالیکه قاب P6 فلزی بود.

Ascend-P6-vs-P7-design

ابعاد گوشی جدید نیز دستخوش تغییر شده است ، گوشیP7  دارای ابعاد ۶.۵ در ۸۶.۸ در ۱۳۹.۸ میلی‌متر می‌باشد در حالیکه P6 ابعادی معادل ۱۳۲.۶۵ در ۶۵.۵ در ۶.۱۱ میلی‌متر داشت. جالب اینجاست که علی‌رغم ابعاد بزرگتر، وزن P7 تنها ۴ گرم تغییر کرده است.


 

صفحه نمایش با کیفیت

P6-vs-P7-display

پرچمدار جدید هواوی به صفحه نمایش ۵ اینچ با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ مجهز می‌باشد و می‌تواند  ۴۴۱ پیکسل را در هر اینچ در خود جای دهد در صورتی که مدل قبلی این گوشی دارای صفحه نمایش ۴.۷ اینچی با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۲۸۰ بود و می‌توانست ۳۱۲ پیکسل را در هر اینچ در خود بگنجاند. با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که در خصوص صفحه نمایش، هواوی خوب عملکرده و صفحه نمایش قابل رقابتی را برای پرچمدار خود در نظر گرفته است.


 

قدرت بیشتر

هواوی برای پرچمدار بعدی خود پردازنده ۴ هسته‌ای HiSilicon Kirin 910T را با سرعت 1.8 گیگاهرتز به همراه ۲ گیگابایت رم در نظر گرفته است. اسند P6 از پردازنده 4 هسته‌ای Hisilicon K2V2E با سرعت 1.5 گیگاهرتز به همراه ۲ گیگابایت رم بهره می‌برد.

با این حساب به راحتی می‌توان به این نتیجه رسید که P7 از سرعت بیشتری برخوردار خواهد بود. حافظه داخلی جهت ذخیره‌ سازی فایل‌ها نیز در P7 از ۸ گیگابایت به ۱۶ گیگابایت افزایش داشته است. البته این نکته را نیز باید در نظر بگیریم که هر دو گوشی به درگاه ورودی کارت‌حافظه میکرو‌ اس‌دی برای افزایش میزان ذخیره سازی، مجهز هستند. از قرار معلوم به کارگیری پردازنده سریع‌تر و همچنین صفحه نمایش بزرگ‌تر با میزان پیکسل‌های بیشتر باعث شده تا هواووی فکری به حال باتری گوشی نیز داشته باشد و باتری ۲۵۰۰ آمپری را برای P7 به کار گیرد. (باتری p6 از نوع ۲۰۰۰ آمپری بود.)

هواوی سعی کرده تا برای مدیریت مصرف باتری گوشی سنگ تمام بگذارد و قابلیتی را تعبیه کرده تا در مواقع کمبود باتری صفحه نمایش به حالت سیاه و سفید تبدیل شده و در مصرف باتری صرفه جویی بیشتری انجام شود.


 

پیکسل‌های بیشتر برای دوربین عقب و جلوی P7

به جرات می‌توان گفت که یکی از نقاط قوت محصولات سری اسند هواوی، دوربین این‌ گوشی‌ها می‌باشد. اسند P7 نیز از این قاعده مستثنی نمانده و از دوربین ۱۳ مگاپیکسلی ساخت سونی مجهز به سنسور BSI و لنز ۵ تکه استفاده کرده است.

Huawei-Ascend-P7-vs-P6-camera

هواوی برای دوربین جلو نیز کوتاهی نکرده و ۸ مگاپیکسل را برای دوربین جلوی گوشی در نظر گرفته است.  پرچمدار سابق هواوی (اسند P6) دارای  دوربین ۸ مگاپیکسلی در قسمت عقب و ۵ مگاپیکسل در قسمت جلو بود. امکانات ویژه عکس‌برداری از قبیل عکس‌برداری از خود (Selfie) به صورت پاناروما و قابلیت عکس‌برداری HDR در پرچمدار جدید هواوی نیز تعبیه شده است.


 

انتقال سریع‌تر اطلاعات

بدون شک یکی‌ از بزرگ‌ترین تغییرات میان P6 و P7 را می‌توان استفاده از شبکه مخابراتی 4G دانست.  دارندگان اسند P6 تنها در انگلستان می‌توانستند از شبکه مخابراتی 4G استفاده کنند اما اکنون گوشی P7 امکان استفاده از شبکه‌ 4G را در تمامی نقاط دنیا فراهم می‌کند. (البته این امر به شرط این است که اپراتور منطقه نیز قابلیت 4G را پشتیبانی کند.)


 

رابط کاربری بهینه شده

اسند P7 از رابط کاربری Emotion نسخه ۲ به همراه اندروید ۴.۴ کیت‌کت استفاده می‌کند. نسخه جدید این رابط کاربری فضایی جذاب‌تر را نسبت به نسخه‌ قبلی به ارمغان آورده است.

new-emotion-ui


جمع بندی مقایسه دو گوشی

هواوی اسند P7 در موارد زیادی دنباله رو P6 نبوده و قسمت‌های مختلف این گوشی شاهد تغییرات متفاوتی بوده است. پرچمدار جدید هواوی نسبت به نسخه قبلی از صفحه نمایش بزرگتر، میزان باتری بیشتر، پردازنده قوی‌تر و دوربین بهتری بهره می‌برد و با در نظر گرفتن این موارد می‌توان P7 را رقیبی سرسخت برای گوشی‌های تراز اول شرکت‌هایی نظیر سامسونگ و سونی دانست.

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.