ساخت اولین گوشی همراه مخصوص نابینایان به کمک فناوری چاپ سه‌بعدی

شرکت انگلیسی OwnFone سازنده گوشی‌های تلفن همراه اعلام کرده که اولین گوشی تلفن همراه مخصوص افراد نابینا و کم‌بینا را ساخته است.

0

بنابر اعلام این شرکت، هر دو بدنهٔ پشتی و جلویی این گوشی با استفاده از فناوری چاپ 3 بعدی، که قابلیت‌های سفارشی‌سازی بیشتری به طراحان می‌دهد، ساخته شده‌اند. Tom Sunderland، مخترع این گوشی‌ها می‌گوید فناوری چاپ 3 بعدی در ساخت دکمه‌های بریل بسیار سریع و کم خرج عمل می‌کند.

وی همچنین یادآور شده است که شما می‌توانید 2 تا 4 دکمهٔ بریلی هم به این گوشی بیفزائید. این گوشی‌ها برای تماس با دوستان، خانواده و مراکز اورژانسی از پیش برنامه‌ریزی شده‌ است.

گوشی بریلی OwnFone فعلا تنها در بریتانیا و با قیمت 60 پوند به فروش می‌رسد. این گوشی همان‌طور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، در رنگ‌های مختلفی ساخته شده و البته در مدل غیر بریلی و مرسوم با حروف برجسته روی دکمه‌ها هم ساخته شده است.

Source: Gsmarena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.