یوتیوب Twitch سرویس تماشای زنده مسابقات بازی‌های رایانه‌ای را خریداری می‌کند

سرویس Youtube شرکت بزرگ Google، به توافقی 1 میلیارد دلاری برای خرید سرویس پخش زنده‌ی مسابقات بازی‌های رایانه‌ای، Twitch، دست یافته است. به گفته منابع، این معامله، که تماماً نقد خواهد بود، انتظار می‌رود بسیار قریب‌الوقوع باشد. اگر این اتفاق بیفتد، این بزرگترین خرید یوتیوب از زمان تصاحبش توسط گوگل در سال 2006 به ارزش 1.65 میلیارد دلار خواهد بود.

0

Twitch که از سانفرانسیسکو مدیریت می‌شود، این امکان را به کاربران خود می‌دهد تا بصورت رایگان تصاویر بازی‌های رایانه‌ای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. این سرویس از کنسول‌های Xbox و PlayStation 4 پشتیبانی می‌کند. این شرکت ادعا می‌کند ماهانه بیش از 45 میلیون نفر از آن استفاده می‌کنند و ماهانه بیش از 1 میلیون کاربر ویدیوی بازی‌های خود را در سایت آپلود می‌کنند. این شرکت همچنین قراردادهایی با GameSpot از CBS، و Joystiq و Destructoid برای پخش ویدیوهای آن‌ها دارد.

 Youtube با بیش از 6 میلیارد ساعت ویدیوی ماهانه و بیش از 1 میلیارد کاربر در ماه، بی‌شک حرف اول اشتراک ویدیو در اینترنت را می‌زند. Twitch در ماه ژوئن سال 2011 توسط Justin Kan و Emmett Shear با 35 میلیون دلار سرمایه‌ی اولیه پایه‌گذاری شد و هم‌اکنون Shear مدیریت این شرکت را عهده‌دار است.

البته وال‌استریت ژورنال هم به تازگی ادعا کرده است که این خرید هنوز در مراحل اولیه قرار دارد و مشخص نیست که یوتیوب این خرید را انجام خواهد داد یا خیر.

Source: Variety

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.