گزارش: آیفون 6 از صفحه نمایشی با رزولوشن 1704 در 960 برخوردار خواهد بود

انتظار می‌رود تا دو گوشی ‌هوشمند با صفحه نمایش بزرگتر از جانب اپل در سال جاری معرفی شود،‌ در این میان وب‌سایت 9to5mac.com مدعی شده که اطلاعات جدیدی از میزان رزولوشن آیفون‌های آینده در اختیار دارد. بر اساس این اطلاعات آیفون 6 از رزولوشنی معادل 1704 در 960 بهره می‌برد و این امر در حالی است که رزولوشن فعلی آیفون‌های 4 اینچی 5 اس و 5 سی معادل 640 در 1136 می‌باشد.

0

با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که استفاده از رزولوشن 1080p در صفحه نمایش گوشی‌های تراز اول اندرویدی باعث شده است تا اپل نیز به سمت استفاده از رزولوشن‌های بالاتر در محصولات آینده خود برود. جالب اینجاست که شرکت‌هایی نظیر ال جی، از این میزان رزولوشن نیز فراتر رفته‌اند و به دنبال استفاده از رزولوشن‌های بیشتری برای گوشی‌های تراز اول خود هستند.

iPhone-6-vs-iPod-5خبری زیادی در خصوص رابط کاربری جدید iOS در دست نیست و در نتیجه انتظار می‌رود رزولوشن فوق شفافیت بیشتری را برای صفحه نمایش آیفون به آرمغان آورد. البته ممکن است بعضی از نرم‌افزارها با این رزولوشن جدید سازگاری نداشته باشند و برنامه نویسان باید نسخه‍‌ آپدیت جدیدی در جهت سازگاری با رزولوشن 1704 در 960 ارایه کنند.

بر اساس اطلاعاتی که تا کنون در خصوص گوشی‌های نسل بعد آیفون بدست آمده، این گوشی‌ها در دو سایز متفاوت عرضه خواهند شد. مدل اول با ابعاد 4.7 اینچ و مدل دوم 5.5 اینچ خواهد بود (به احتمال زیاد این مدل برای رقابت با فبلت‌های موجود در بازار نظیر نوت 3 طراحی شده است.) اگر اخبار منتشر شده در خصوص رزولوشن این گوشی‌ها صحت داشته باشد، میتوان نتیجه گیری کرد که اپل میزان تراکم پیکسل 416 dpi را برای گوشی 4.4 اینچی و 356 را برای گوشی 5.5 اینچی خود در نظر گرفته است. هر دو گوشی از تکنولوژی منحصر به فرد صفحه نمایش رتینا اپل بهره می‌برند (پیکسل‌ها از فاصله معمولی در این صفحه نمایش‌ها قابل تشخیص نیستند.)

اپل شهریور ماه هر سال محصولات جدید خود را معرفی می‌کند اما ظاهرا این بار قصد دارد سنت شکنی کرده و آیفون 4.7 اینچی 6 خود را در 15 مرداد ماه امسال معرفی کند.در خصوص زمان رونمایی آفون .5.5 اینچی هنوز خبری از جانب اپل منتشر نشده است اما انتظار می‌رود تا این محصول نیز در شهریور ماه امسال رونمایی شود. با توجه به این امر که اطلاعات زیادی در خصوص رابط کاربری جدید آیفون منتشر نشده است، انتظار می‌رود تا در کنفرانس جهانی توسعه دندگان اپل 2014 اخبار بیشتری را در این خصوص شاهد باشیم.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.