سازمان ملل: تا انتهای سال جاری میلادی به سه میلیارد کاربر اینترنتی در جهان خواهیم رسید

آمار جدید سازمان ملل از ۳ میلیارد نفر کاربر اینترنت که این میزان حدود ۴۰ درصد از جمعیت کل جهان را تشکیل می‌دهد، حکایت دارد. جالب اینجاست که ۲/۳ این کاربران، ساکن کشورهای در حال توسعه هستند.

0

البته آمار فوق مربوط به افرادی است که در سه‌ماهه گذشته از اینترنت استفاده کرده‌اند نه افرادی که تنها به اینترنت دسترسی دارند.

دارندگان گوشی‌های موبایل هم حدود ۷ میلیارد نفر را تشکیل می‌دهند. بررسی‌های آماری نشان داده است که آمار فوق رشد کندی دارد و با این حساب باید در آینده شاهد ثبات بیشتری در این جامعه آماری باشیم. از طرف دیگر استفاده اینترنت کاربران از طریق گوشی‌های موبایل رشد سریعتری داشته است و انتظار می‌رود تا در انتهای امسال حدود ۲.۳ میلیارد نفر از طریق گوشی‌ موبایل به اینترنت دسترسی داشته باشند.

با در نظر گرفتن این آمارها می‌توان آینده‌ای را تصور کرد که در آن تمامی انسان‌های این کره خاکی از اینترنت استفاده کنند.  شرکت سیسکو (یکی از بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه) مدعی است که تا کنون بیشتر از ۱۰ میلیارد دستگاه دیجیتال به اینترنت متصل می‌باشد و انتظار می‌رود این میزان تا سال ۲۰۲۰ از حد ۵۰ میلیارد تجاور کند.

 گزارش شده است که تا انتهای امسال از هر ۴ اروپایی، ۳ نفر از اینترنت استفاده خواهند کرد در حالی‌که از هر ۳ آمریکایی ۲ نفر کاربر اینترنت هستند، اما استفاده کاربران آسیایی از اینترنت کم‌تر است و از هر ۳ نفر آسیایی ۱ نفر به اینترنت دسترسی دارد. کمترین میزان دسترسی به اینترنت هم مربوط به آفریقایی‌هاست که از هر ۵ نفر ۱ آفریقایی از اینترنت استفاده می‌کند.

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.