سامسونگ باز هم گناهکار شناخته شد: 119 میلیون دلار جریمه برای نقض حق اختراعات اپل

دومین دادگاه جنجالی اپل و سامسونگ نیز امروز به پایان رسید و قاضی رأی داد که هر دو شرکت تعدادی از پتنت‌های دیگری را نقض کرده‌اند. البته مبلغ جریمه برای سامسونگ 119 میلیون دلار و برای اپل تنها 160 هزار دلار است.

0

با وجود این‌که وکیل سامسونگ چند روز پیش اعلام کرده بود که این شرکت حتی یک نیکل هم به اپل بدهکار نیست و اپل حتی اگر 100 میلیون دلار برنده شود در خیابان‌های کوپرتینو خواهد رقصید، دادگاه سامسونگ را به پرداخت 119.6 میلیون دلار به اپل محکوم کرد. البته از آن‌جایی که اپل ادعایی 2.2 میلیارد دلاری داشت و تعداد گوشی‌های مورد نظر اپل برای شکایت بیش از بار قبل بود پیش‌بینی می‌شد مبلغ جریمه سامسونگ بیش از این‌ها باشد. دادگاه همچنین اپل را نیز به پرداخت 158400 دلار محکوم کرد.

Court-lawsuit

پتنت‌هایی از اپل که سامسونگ به علت نقض و کپی آن‌ها محکوم شد مخصوصاً پتنت‌های 647 و 721 بودند که مربوط به تبدیل اطلاعاتی مانند آدرس و شماره تلفن به لینک قابل کلیک و همچنین پتنت مشهور صفحه قفل Slide to Unlock بود که به ویژه در گلکسی نکسوس و گلکسی اس 3 نقض شده بود. اپل هم در سه مدل از آیفون و دو مدل از آی‌پاد تاچ پتنتی از سامسونگ برای دسته‌بندی تصاویر و ویدئوهای گالری را نقض کرده بود.

به گفته برایان لاو از اساتید دانشگاه حقوق سانتا کلارا این نتیجه بیشتر شبیه به یک پیروزی دفاعی برای سامسونگ است. از آن‌جایی که بسیاری از پتنت‌های مورد ادعای اپل مربوط به اندروید و گوگل می‌شد تقاضای 2.2 میلیارد دلاری این شرکت مشخصاً هیچ‌گاه مورد قبول دادگاه واقع نمی‌شد. اپل هم در پی این رأی دادگاه از هیئت منصفه تشکر کرده و اعلام کرده است که کماکان با کمپانی‌هایی که ویژگی‌های آیفون و دیگر محصولات اپل را کپی می‌کنند خواهد جنگید و اجازه نخواهد داد تا دست‌رنج یک عمر طراحان اپل به آسانی دزدیده شود.

Court

البته گفتنی است که احتمالاً این آخرین دادگاه میان این دو غول فناوری نباشد و اپل و سامسونگ از همین حالا مجدداً در حال پرونده‌سازی برای راه انداختن جنگ‌های حقوقی آینده هستند.

Source: Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.