نتیجه نه چندان جالب فناوری خط‌کشی نورانی در جاده‌های بین شهری هلند

همواره رانندگی در شب برای برخی ناخوشایند است چرا که حتی اگر چشمانی به اندازه کافی قوی داشته باشید با این حال این کار هوشیاری بسیاری می‌طلبد.

0

اگر یادتان باشد چندی پیش خبر از افتتاح یک طرح آزمایشی با عنوان “بزرگراه نورانی” در کشور هلند دادیم که با خط‌کشی نورانی بر روی جاده‌ها در شب‌های تاریک ضمن مشخص کردن حریم جاده، سایر اطلاعات ضروری را نیز به ما یادآوری می‌کرد.

این خطوط نور ماوراء بنفش را در طول روز جذب کرده و در شب به صورت نور درخشان در می‌آمدند ولی به نظر می‌رسد این پروژه دارای مشکلاتی نیز است  و به عنوان مثال تمامی نورها دارای عملکرد یکسانی نبوده و در برخی نقاط پرنورتر و کم نورتر می‌شوند و در باران‌های شدید شما دیگر قادر به دیدن نورها نبودید.

شرکت مهندسی هلندی Heijmans مدیر این پروژه اعلام کرده است که این مسائل را مورد بررسی قرار می‌دهند تا برای آزمایش گسترده‌تر که در تابستان قرار است به مرحله اجرا دربیاید با مشکلات کمتری دست و پنجه نرم کنند. در ضمن قرار است این فناوری به نسخه 2.0 به‌روز رسانی شود تا با کم رنگ تر کردن پوشش رنگی از هر گونه گیج کنندگی کاربران خود جلوگیری کند”.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.