مایکروسافت با وجود پایان پشتیبانی از ایکس‌پی حفره امنیتی IE6‌ را برطرف می‌کند!

مایکروسافت آپدیت‌های مختلفی را برای رفع مشکل امنیتی نسخه‌های اینترنت اکسپلورر که تحت پشتیبانی این شرکت می‌باشند، ارایه کرده است. هکر‌ها با استفاده از این حفره امنیتی می‌توانند کنترل کامل کامپیوتر را به دست گیرند و نرم‌افزار‌های مختلف را نصب، حذف و اجرا نمایند.

0

با وجود اینکه هنوز یک‌هفته از آشکار‌ سازی این حفره توسط یک‌شرکت امنیتی نمی‌گذرد اما مایکروسافت به سرعت در مقابل این تهدید جدید عکس‌العمل نشان داده و هم‌اکنون کاربران برای دریافت آپدیت می‌توانند به قسمت به‌روزرسانی ویندوز خود مراجعه کنند.

جالب اینجاست که حدود یک‌ماه از قطع پشتیبانی مایکروسافت از سیستم‌عامل ویندوز ایکس‌پی می‌گذرد اما این شرکت بر خلاف روال همیشگی اقدام به عرضه این آپدیت برای تمامی نسخه‌های ویندوز و البته ویندوز ایکس‌پی کرده است. البته مایکروسافت هنوز بنا به سفارش مشتری از ویندوز ایکس‌پی پشتیبانی خواهد کرد اما در قبال این کار دستمزد‌ گزافی مطالبه‌ می‌کند.

درحالی که مسئولین دو کشور آمریکا و انگلیس به کاربران خود توصیه کرده‌اند از مرورگر‌های دیگری استفاده کنند، مایکروسافت تهدید جدید را جدی نگرفته است. یکی از مدیران این شرکت در زمینه اعلام کرد که تعداد حملاتی که از طریق حفره جدید صورت گرفته است بسیار اندک بوده است.

به هر ترتیب با ارایه آپدیت ، تهدید حفره امنیتی جدید نیز برای ویندوز ایکس‌پی برطرف خواهد شد و این خطر هم برای کاربران ایکس‌پی به خیر گذشت اما این نکته را باید در نظر داشت که با توجه به عدم پشتیبانی مایکروسافت از این سیستم‌عامل هر لحظه ممکن است خطرات دیگری ایکس‌پی را تهدید کند و یا به قولی به سرزمین هکرها تبدیل شود!.

Source: TheVerge

 

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.