کاهش اندک سهم ایکس‌پی در بازار سیستم‌عامل‌ها با وجود پایان پشتیبانی مایکروسافت!

دیگر گفتن ندارد که مایکروسافت پایان پشتیبانی از ویندوز ایکس‌پی را بیش از سه هفته پیش اعلام کرده اما ظاهرا کاربران این ویندوز یا هنوز فرصت مهاجرت از این شهر متروکه را پیدا نکرده‌اند و یا اصولا قصد چنین کاری را ندارند!

0

آخرین آمارها نشان می‌دهد که ویندوز ایکس‌پی هم‌اکنون و در پایان ماه آوریل، 26.3 درصد از سهم بازار سیستم‌عامل‌ها را در اختیار دارد و این مقدار نشان می‌دهد که از ماه مارس گذشته (اسفند ماه) تاکنون که سهم ویندوز ایکس‌پی 27.7 درصد بود شاهد کاهش اندکی بوده‌ایم و وزن آن بسیار کمتر از وزن تبلیغات مایکروسافت برای ترک این سیستم عامل 13 ساله و پایان پشتیبانی از آن است.

مایکروسافت اعلام کرده که دیگر آپدیتی را برای این سیستم عامل که اکنون دومین سیستم عامل محبوب جهان بعد از ویندوز 7 به شمار می‌رود، منتشر نخواهد کرد. اما ظاهرا این تهدید نتوانسته تاثیری بر افزایش آمار کاربران مهاجر ویندوز ایکس‌پی به وجود بیاورد. کاهش 1.4 درصدی سهم ویندوز ایکس‌پی در میان حجم انبوه تبلیغات مایکروسافت اگرچه نشانگر روند کاهشی ویندوز ایکس‌پی است اما ظاهرا این ویندوز حالا حالاها قصد تبدیل شدن به سیستم عامل سوم جهان را ندارد.

در عین حال ویندوز 7 به عنوان محبوبترین سیستم عامل جهان با 49.3 درصد سهم بازار، تحقق رویای تصاحب سهم 50 درصدی بازار را را نزدیک می‌بیند. ویندوز 8 و ویندوز 8.1 در مجموع 12.24 درصد سهم بازار را در اختیار دارند که این رقم در ماه گذشته 11.3 درصد بود. در این میان زنده ماندن ویندوز ویستا با کمتر از 3 درصد بازار همچنان جای تعجب دارد که کاربرانی پیدا می‌شوند که ویندوز ویستا را به ایکس‌پی ترجیح می‌دهند!

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.