خودرو بدون راننده گوگل حالا قادر به تشخیص و پیش‌بینی حرکات دوچرخه‌سواران است!

می‌دانیم که گوگلی‌ها بسیار باهوش هستند و نه تنها ما را برای یافتن بهترین نتایج جستجو یاری می‌کنند بلکه فناوری خودروهای خودمختار را بهتر از هر شرکت دیگری به ما هدیه خواهند داد.

1

خودروهای بدون راننده گوگل در واقع لحظه به لحظه دقیق‌تر می‌شوند که البته یک ترکیب عجیب و غریب از راه‌حل‌های هوشمندانه به همراه فناوری‌های دم‌دستی است بدین صورت که مهندسین گوگل ساعت‌های متمادی با این خودروها در جاده‌های بسیار خلوت Mountain View کالیفرنیا و به صورت مخفیانه اقدام به گشتزنی کرده و موقعیت‌هایی را که یک خودرو در دنیای واقعی با آن مواجه می‌شود را بررسی کرده و این موارد را وارد سیستم هوشمند خودرو می‌کنند.

self-driving-cars

تاکنون نتایج بسیار چشمگیر بوده و ماشین خودمختار گوگل می‌تواند به تنهایی مسئولیت رسیدگی به آرایه بسیار گسترده‌ای از شرایط دنیای واقعی را بر عهده گیرد که شامل مواردی همچون خط‌های هشدار خروج از جاده، نزدیک شدن به خط عبور و شنیدن صدای سوت قطار، واکنش به عبور و مرور در پیاده‌روها و البته انطباق با چالش‌های منحصر به فرد صورت گرفته توسط موتورسواران و البته دوچرخه‌سواران است.

به عنوان یک راننده اعتراف می‌کنم که از به اشتراک‌گذاری جاده با این موجودات دوچرخ واقعا دچار اضطراب می‌شوم زیرا این موجودات غیر قابل پیش‌بینی بوده و در جاهایی که زیرساخت‌های مربوط به تردد این وسایل مهیا نیست با یکپارچه‌سازی با جاده می‌توانند لحظات غیر قابل پیش‌بینی را برای رانندگان رقم بزنند که البته گوگل برای این موجودات دوچرخ نیز تدابیر خاصی اندیشیده است.

در حال حاضر ماشین خودمختار گوگل می‌تواند دوچرخه‌سواران را تشخیص داده و عملکرد آنان را زیر نظر داشته باشد و حتی می تواند علامت‌هایی که توسط دست دوچرخه‌سواران داده می‌شود را تشخیص دهد که البته در حال حاضر دست‌های رنگی تشخیص داده نمی‌شوند که من مطمئن هستم گوگل در حال کار بر روی حل این مشکل نیز است. در فیلمی که منتشر شده می‌توانید تکامل و توسعه ماشین‌های خودمختار گوگل را به تماشا بنشینید. به نظر می‌رسد تا چندی دیگر برای خرید خودرو نیز باید به گوگل مراجعه کنید و از آنها خودرو دلخواه خود را دریافت کنید.

Source: DigitalTrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. پیروز می‌گوید

    درود بر گوگل ،درود و درود بسیار عاشقشم ، بی نظیرن