دقیقه‌ای چند؟ / تعرفه کدام اپراتور تلفن همراه در ایران مقرون به صرفه‌تر است؟

به تازگی همراه اول تعرفه مکالمات تلفن همراه خود را تغییر و بعد از چندین سال نسبت به حذف هزینه موسوم به هزینه جابجایی مشترکین اقدام کرد.

20

این اقدام در حالی صورت گرفت که تعرفه سیم‌کارت های دائمی و اعتباری دو اپراتور دیگر یعنی ایرانسل و رایتل، از ابتدای راه‌اندازی این شبکه‌ها در اصطلاح فلت بوده و از همان ابتدا مشترکین سیم کارت‌های دائمی و اعتباری این دو اپراتور هیچ هزینه‌ای تحت عنوان “جابجایی”، “تماس بین شهری” و یا “تماس راه دور داخلی” پرداخت نمی‌کرده‌اند.

در هر حال حالا با انتشار آخرین تعرفه‌های مربوط به اپراتورهای تلفن همراه در این مطلب قصد داریم قیمت تعرفه‌های موجود را بررسی نموده و ارزانترین و گرانترین تعرفه تلفن همراه را در میان اپراتورها بیابیم!

Postpaid-tariff

این قیمت‌ها همگی به ریال بوده و بر اساس قیمت‌های اعلامی این اپراتورها در وب‌سایت رسمی آنها در نظر گرفته شده است. در این دو جدول قیمت‌های پائین‌تر با رنگ سبز و قیمت‌های بالاتر با رنگ قرمز مشخص شده‌اند!

Prepaid-tariff

در این میان شرکت ایرانسل البته تعرفه جداگانه‌ای برای سیم‌کارت‌های دائمی آی‌سیم خود دارد که با توجه به فراگیر نشدن آن در این جدول جای نگرفته و البته در میان تعرفه‌های موجود از قیمتی پائین‌تر حتی نسبت به سیم کارت‌های عادی ایرانسل برخوردار و در برخی موارد با آن تقریبا برابری قیمت دارد.

شرکت ایرانسل برای سیم‌کارت آی‌سیم تعرفه قیمت 359 تا 499 ریال برای تماس داخل شبکه (ساعات پیک و غیرپیک)، 499 ریال برای تماس با تلفن ثابت، 625 ریال برای تماس با اپراتورهای دیگر، 89 ریال برای پیامک فارسی و 160 ریال برای پیامک انگلیسی در نظر گرفته است.

دلیل عدم بررسی تعرفه دیتا در این جدول‌ها نیز ثابت نبودن هزینه و استفاده از طرح‌های مختلف توسط اپراتورها برای عرضه با قیمت‌های متفاوت است و به نظر در این زمینه مشترکان همچون همیشه به دنبال سرعت و حجم بیشتر در ازای پرداخت کمتر هستند! دلیل درج دو قیمت در ستون پیامک لاتین سیم کارت دائمی ایرانسل نیز استفاده این اپراتور از دو قیمت در ساعات پیک و پرمصرف و ساعت غیرپیک و کم‌مصرف‌تر است. آیا اصولا این تعرفه‌ها برای شما اهمیت دارد؟

قیمت رسمی درج شده در وب‌سایت‌ رسمی اپراتورها:

همراه اول: دائمی/ اعتباری ایرانسل: دائمی/ اعتباری رایتل: دائمی/ اعتباری

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

20 نظر برای این مطلب
  1. سیروان می‌گوید

    من از همراه اول استفاده میکردم و همیشه باسرعت 20کیلوبایت از سرعت سبقت میگرفتم خ خ خ خ ولی زمانی که طرح ترابرد پذیری رو گذاشتند فورا به ایرانسل آمدم و حالا با سرعت ده مگابیت برسانیه از اینترنت لذت می برم تازه نرخ کمتری هم داره

  2. احد می‌گوید

    ایرانسل فوق العاده ست همراه اول با نت سرعت خیلی پایین و مزخرفش اصلا با ایرانسل قابل قیاس نیست… رایتل هم که به هیچ دردی نمیخوره سیمکارتش گرونه بسته نتش گرونه آنتن نمیده و سرعتش نتش هم مثل همراه اول 2G هست و ادعای تری جی میکنند!!

  3. rasool می‌گوید
  4. پوریا می‌گوید

    اقا یا حذفش کنید یا تازش کنید مال 2سال پیشو گذاشتین که چی کتاب تاریخ نیست که بخوایم از گذشته هاسر در بیاریم

  5. kooshanmahmoodi می‌گوید

    همراه اول گرونه ولی بازم بهترینه چون کیفیت داره و همه جا میگیره به قول معروف هرچه قدر پول بدی همون قدر اش میخوری البته بگذریم که من ایرانسل دارم رایتل هم که نابوده نمی گیره و همچینم ارزون نیست منظور من بسته هاشه

  6. احمد می‌گوید

    سلام, من همراه اول دارم خدا لعنتشون کنه کیلویی قبض میفرستن اون حس مهم بودن هم بخوره تو سرمون دزد سر گردنه وجدانش بیشتر از ایناس بخدا

  7. معصوم می‌گوید

    من تا الان هر خطی که خریدم ایرانسل بوده. از آنتن دهیش راضی هستم. اینترنتش هم تو ساعات غیر پیک خوبه.

  8. امیر می‌گوید

    سلام
    سیم کارت من همراه اوله .قبض اخیر من 40200 تومان شده که فقط 12000تو مان بابت مکالمه است.و 24000 ت بابت سرویس ارزش افزوده و مالیات و….با بررسی بیشتر دیدم که این حالت برای ماههای قبل نیز بوده و حتی زمانی که سیم کارت بدلیل بدهی یکطرفه بوده این هزینه ها که بابت پیامهای بی محتوا با عناوین فرهنگی و ورزشی و… باز هم لحاظ شده. وبدهی اینجانب را بالا تر هم برده اند. درحالیکه من عضو هیچ سرویسی نبوده ام. به این شکل که میبینید فقط تعرفه ملاک هزینه ها نیست و دوستان همراه اولی ابتکارات جالبی برای جذب پول دارند.

  9. محمد می‌گوید

    من سیم ایرانسل و همراه اول دارم ببخشید باید می گفتم مزاحم اول! مزاحم اول بیشترین میزان هرزنامه و مزاحمت را داره. از نظر اینترنت تو همدان که من هستم مزاحم اول بدرد نمی خوره. ایرانسل قابل استفاده است. رایتل هم که با اون قیمت بالای بسته های اینترنتش فقط بدرد قشر مرفه می خوره. به صرفه ترین بسته اینترنت ایرانسل در حال حاضر تقریبا هر گیگ براتون ۳۶۰۰ در میاد، اما رایتل ۶۲۰۰ تومن!!!

  10. مجید می‌گوید

    آقا وحید نمودار و آمار رو ولش کن
    من تا دیماه پیش ایرانسل داشتم الانم رایتل دارم
    اما توی خارج از شهر جفتشون به درد نمیخورن و فقط اونایی آنتن داشتن که همراه اول داشتن

  11. زارعی می‌گوید

    انشاءالله برا نتیجه ها و ندیده هامون اینترنت3G تو شهرمون بیاد که برا تحقیق مجبور نشن برن جایی دیگه
    برا ما نشد که بشه…

  12. زارعی می‌گوید

    اینترنت ایران حلزونیه…

  13. جعفر می‌گوید

    در بین این سه اپراتور تنها چیزی که دیده نمیشه رقابته انگاری همشون از یجا ساپورت میشن

  14. محسن می‌گوید

    سلام. لطفادرمورد تعرفه اینترنت ها پیام بگذارید ممنون

  15. بهزاد می‌گوید

    سلام دوستان عزیز
    به نظر من ایرانسل بهترین اپراتور تو کشورمونه
    اما نمیدونم چرا اسمش بد در رفته
    من رایتل از عید نود و سه خریدم ولی مصرف باتری گوشیم دو برابر شده
    هرجایی انتن نمیده مث: مترو،پارکینگ طبقاتی،فروشگاه و…
    ولی خب کیفیت صدا و اینترنتش خیلی بهتر از همراه اول و ایرانسله
    البته ناگفته نماند اینترنتش که خیلی بدشده،چند ماه اول خیلی خوب بود اما به دلیل افزایش مشترکین خیلی پایین اومد سرعت اینترنت
    الان ای سیم گرفتم و خیلی راضی ام ازش
    ولی هیچ وقت نمیخام همراه اول بگیرمق
    چون هیچ برتری نسبت به رایتل و ایرانسل نداره و فقط فقط حس مهم بودن به طرف میده
    موفق باشید

  16. خروس می‌گوید

    مرسی
    من خوذم سیم هر سه اپراتور رو دارم این ک میگن رایتل رومینگ ملی و تماس تصویری داره چرته.چرا جلوی
    تبلیغات دروغشون رو نمیگیرن؟؟؟

  17. Amir می‌گوید

    همجا دارند
    4G
    راه میندازند
    و ما هنوز
    2G
    رایتل هم تعرفه هاش خیلی گرونه
    از 11
    اردیبهشت
    تعرفه جابجایی همراه اول حذف شد

  18. مهرداد می‌گوید

    رایتل به هزینه هاش می ارزه فقط این دوری آنتن هاش حسابی حال ادم رو تو شارژ باطری می گیره

  19. رضا می‌گوید

    عالی بود فارنت..
    همراه اول فقط داره پز پوشش انتن بیشترش رو میده که سالی یک بار اونم فقط تو سفر تو بیابون به درد می خوره. وگرنه ایرانسل چیزی کم نداره حیف اینترنتش لاک پشتیه! اونم من با یه رایتل حل کردم. کلا همراه اول چیز به درد بخوری به غیر از اون شماره به قول خودشون معتبر نداره :)

    1. وحید می‌گوید

      دوست عزیز طبق بررسی هایی که رگولاتوری تلفن همراه در ایران انجام داده، پوشش آنتن ایرانسل بسیار بهتر از همراه اول است که میتونید در سایت رسمی این سازمان نتایج این بررسی رو (برای شهر تهران) ببینید. متاسفانه منبع بررسی کل کشور رو پیدا نکردم تا ارجاع بدم، ولی در کل کشور هم نتیجه کمابیش به همین صورت است.
      تنها مزیت رقابتی همراه اول همون حس مهم بودن هستش که با صاحبش القا میکنه، چون معمولا مردم کسی رو که شمارش ایرانسل باشه جدی نمیگیرن، بیشتر به شماره ایرانسل به عنوان یه شماره موقت نگاه میکنند.
      در مورد سرعت اینترنت هم هردو شرکت ایرانسل و همراه اول راه اندازی نسل سوم تلفن همراه رو در دستور کار دارن، حتی تجهیزاتشون خریداری و نصب شده، تنها عامل بازدارنده انحصاری هست که به مدت محدود به شرکت رایتل داده شده. بعد از اتمام این انحصار (فک کنم تیرماه ۹۳) هردو شرکت استارت نسل سوم رو میزنن.