تماشا کنید: این خودرو نیسان در هیچ شرایطی کثیف نمی‌شود!

برای برخی افراد، شستن خودرو، تفریح ​​و سرگرمی آرام‌بخش است که احساس رضایت و آغازی تازه ایجاد می‌کند اما در عین حال برای برخی دیگر شستن خودرو، امری عذاب‌آور به حساب می‌آید و دائما به فکر ارتباط دادن آن به آب و هوا و روزهای بارانی هستند!

4

از اینها که بگذریم گویا نیسان برای دسته دوم چاره‌ای اندیشیده و در حال توسعه فناوری رنگی برای خودروهای خود است که در واقع بر روی بدنه خودرو سطحی مایع‌گریز ایجاد کند. با این فناوری که آن را Super-hydrophobic and aleophobic paint نامیده در واقع آب و برخی مایعات بر پایه نفت بر روی بدنه خودرو باقی نمی‌ماند و جدا می‌شوند.

نیسان اولین خودرو خود با این فناوری رنگ را در اروپا به روشی جالب نقاشی کرده و یک ویدئو تبلیغاتی برای تشریح آن ساخته است. در ویدئویی که در ادامه می‌بینید، شرکت نیسان، نیمی از بدنه یکی از خودروهای خود را با این روش نقاشی کرده و نیمه دیگر بدنه از همان رنگ فعلی خودروها برخوردار است. این خودرو در میان موانع طبیعی و غیرطبیعی حرکت کرده تا حسابی گل‌آلود شود اما نتیجه کار برای شما نیز مطمئنا جالب خواهد بود.

البته نیسان هنوز در خصوص عمر این پوشش توضیحی ارائه نداده است اما ظاهرا امیدوار است این فناوری را به عنوان یک آپشن برای خودروهای خود ارائه کند. نظر شما در مورد این پوشش رنگ چیست! آیا باید همچنان صف کارواش روزهای جمعه را تحمل کنیم یا بالاخره نیسان به حال ما افراد دسته دوم فکری کرده است؟!

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مهتاب می‌گوید

    یک ایده عالی برای صرفه جویی در منابع آبی همانطور که میدانید بحران آینده جهان کمبود منابع آبی خواهد بود

  2. کوروش می‌گوید

    عالیه این. آخ آخ آخ، داریم با کارواشی ها :)) گمونم همه اعتراض کنند. هرچند هنوز نمیشه گفت واقعا این آگهی درست هست یا نه.
    ولی خب خیلی عالیه.

  3. احمد رضا می‌گوید

    اقا ما اینو دیدیم افسردگی گرفتیم اخه پراید مگه چه ایرادی داره که میرین خودروهای خارجی رو بررسی می کنید پراید رو عشق است

    1. tx می‌گوید

      به پراید توهین نکن داداش، پراید حرمت داره!