خرید نوکیا توسط مایکروسافت حالا رسماً تکمیل شد

خرید نوکیا توسط مایکروسافت ماه‌ها پیش اعلام شد اما این معامله بالاخره امروز تکمیل شد و کسب و کار سرویس‌ها و دستگاه‌های نوکیا رسماً به مایکروسافت تعلق گرفت تا حالا مایکروسافت صاحب یک کمپانی بزرگ تولید سخت‌افزار شده و پلتفرم ویندوزفون را بیش از پیش توسعه دهد.

0

نوکیا ساعاتی یش اعلام کرد که به جز دو کارخانه نوکیا یکی در شهر چنای هند و دیگری در میسن کره جنوبی سایر کارخانجات و کسب و کارهای این کمپانی حالا رسماً متعلق به مایکروسافت است. البته نوکیا اعلام کرده است که کارخانه کره جنوبی با 200 کارمند را تعطیل خواهد کرد اما با حمایت مالی از آن‌ها زمینه فعالیت و تحقیقاتشان را در زمینه مورد نظر آن‌ها فراهم خواهد کرد.

با وجود این‌که رقم این قرارداد 5.44 میلیارد یورو اعلام شده بود اما به نظر می‌رسد این رقم کمی هم بیشتر شده است. تیم مدیریتی و رهبری سرویس‌ها و دستگاه‌های نوکیا شامل استفن الوپ، جو هارلو، جوها پوتکیرانتا، تیمو تویکانن و کریس وبر نیز حالا به مایکروسافت خواهند پیوست. نوکیا قرار است نهم اردیبهشت ماه با انتشار یک بیانیه جزئیات بیشتر این معامله شامل سرنوشت کارخانه هند و مبلغ نهایی را آشکار کند.

به این ترتیب نوکیایی که روزی سلطان بلامنازع گوشی‌های همراه بود رسماً به تصاحب کمپانی ردموندی درآمد و اگر دوست دارید خاطرات نوکیایی خود را زنده کنید می‌توانید برای گوش دادن به نواهای خاطره‌انگیز نوکیا به این صفحه از سایت این کمپانی مراجعه کنید.

Source: GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.