محققان فرمول پیش‌بینی میزان محبوبیت تصاویر اینستاگرام شما را ابداع کردند!

این روزها شاهد گسترش محبوبیت اینستاگرام در میان کاربران جهان و شاید کمی بیشتر در ایران هستیم، شاید شما هم دوست داشته باشید تا به نوعی میزان محبوبیت یا تعداد لایک تصاویری که در اینستاگرام به اشتراک می‌گذارید را پیش‌بینی کنید و با این روش طبیعتا به دنبال تصاویری باشید که لایک بیشتری دریافت می‌کنند. امروز خبر خوبی برای شما داریم!

1

آدیتیا خسلا (Aditya Khosla) از مححققان دانشگاه MIT پس از انجام تحقیقات خود در این زمینه اعلام کرده که تصاویر معمولی نظیر عکس‌برداری از توپ‌ فوتبال، گلدان و یا فنجان چای به طور یقین در اینستاگرام لایک زیادی دریافت نخواهند کرد. وی که در گذشته نیز الگوریتمی برای به یادماندن بیشتر تصاویر در ذهن طراحی کرده بود، حالا معتقد است الگوریتم ابداعی او می‌تواند میزان لایک‌هایی را که تصویر شما ممکن است دریافت کند قبل از آپلود کردن آن برای شما تخمین بزند.

مواردی مانند میزان پیرو (Follower) یک فرد در شبکه اجتماعی، تعداد کاراکتری که برای نام‌گذاری عکس انتخاب شده و تگ‌های تعریف شده برای عکس در این الگوریتم در نظر گرفته شده‌اند. موارد دیگری نظیر رنگ، زاویه و اشیا به کار رفته در تصویر نیز به الگوریتم فوق برای تخمین میزان لایک عکس شما کمک می‌کند. برای مثال استفاده از رنگ‌های روشن می‌تواند میزان لایک عکس‌ها را بیشتر و وجود اشیا بی‌ربط و مزاحم نظیر فرغون در عکس باعث کاهش محبوبیت آن خواهد شد!

اگر عکسی دارید که هنوز آنرا در اینستاگرام به اشتراک نگذاشته‌اید توصیه می‌کنیم به وب‌سایت این پروژه مراجعه کرده و میزان محبوبیت عکس خود را محک بزنید. در آنجا به عکس شما امتیازی از ۱ تا ۱۰ داده می‌شود. سیستم امتیازگذاری به این شرح است که اگر تصویری امتیاز ۵ دریافت کرده باشد احتمال می‌رود ۳۲ بازدید کننده در روز داشته باشد و عدد ۶ احتمالا ۶۴ بازدید برای عکس شما به ارمغان خواهد آورد.

البته مطمئنا شیوه فوق هنوز کاملا قابل اعتماد نیست و طراح این الگوریتم امیدوار است تا با در نظر گرفتن فاکتورهای بیشتری از شبکه‌های اجتماعی، تخمین دقیق‌تری انجام دهد. وی همچنین امیدوار است ابزاری ایجاد کند تا به صورت اتوماتیک تصاویر را برای دریافت لایک‌های بیشتر بهینه کند.

البته در نظر داشته باشید فاکتورهای متفاوت دیگری را نیز برای بعضی کشورها در نظر باید داشت. مثلا جنسیت کاربر مورد نظر و تصویر به اشتراک گذاشته شده که در برخی کشورها فاکتور تعیین‌کننده‌ای به شمار می‌آید! اگر کاربر این شبکه هستید پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی هر چه بیشتر با امکانات آن، آموزش از سیر تا پیاز اینستاگرام را در فارنت بخوانید.

 

Source: TheVerge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. محمدامین می‌گوید

    من میرم تو وب – سایتش مینویسه بدلیل ترافیک سنگین سایت بعدا امتحان کنید !