با این افزونه کروم می‌توانید نوشته‌های داخل تصاویر را کپی کنید!

حتما برای شما نیز پیش‌ آمده است که هنگام مشاهده تصاویر در اینترنت، خواسته باشید متون درج شده بر روی آنها را کپی کرده،‌ ویرایش نموده و حتی متن داخل تصویر را پاک کنید. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید، خبر خوبی برای شما داریم.

0

افزونه Project Naptha که توسط کوین کوک ساخته شده است قابلیت‌های فوق را برای شما به ارمغان می‌آورد. این افزونه از الگوریتم شناسایی حروف (OCR) با استفاده از کتابخانه‌های بزرگ گوگل و مایکروسافت برای شناسایی کلمات استفاده می‌کند.

جالب اینجاست که علیرغم متد پیچیده‌ای که افزونه فوق برای شناسایی کلمات از آن استفاده می‌کند،‌ کاربر به راحتی می‌تواند باآن تعامل داشته باشد. برای اینکار کافیست تا نشان‌گر موس را بر روی متن مورد نظر برده و انتخاب‌های مختلفی را نظیر کپی‌ کردن متن انجام دهید.

برای مثال تصور کنید که تصویر یک پیغام خطا برای شما ایمیل شده است. در این حالت به راحتی می‌توانید متن پیغام را کپی کرده و در جستجوگر گوگل پیست نمایید تا راه حل مناسبی برای خطای بوجود آمده توسط این موتور جستجو پیدا شود.

جالب اینجاست که حتی اگر متن درج شده بر روی تصویر به زبانی باشد که شما با آن آشنا نیستید، باز هم این افزونه با استفاده از سرویس‌های مترجم، کلمه مورد نظر را برای شما ترجمه خواهد کرد. اما بدون شک مهمترین قابلیت این افزونه امکان ویرایش و حذف متون درج شده بر روی تصاویر است.

در اینجا نیز افزونه با روشی شبیه به پاک کردن متون در فتوشاپ به کاربر امکان حذف و ویرایش متون را می‌دهد. البته قابلیت تشخیص متون عمودی هنوز امکان پذیر نیست اما امید می‌رود تا برنامه نویس این پروژه در آینده این امکان را نیز اضافه کند. وی درحال حاضر سخت مشغول به کار است تا افزونه خود را برای سایر مرورگرها نظیر فایرفاکس آماده کند.

علاقه‌مندان می‌توانند Project Naptha را از وب‌سایت رسمی این افزونه و یا وب‌استور گوگل کروم بر روی مرورگر خود نصب نمایند.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.