وعده Japan Display برای عرضه صفحه‌نمایش 4K تبلت‌ها که قاتل باتری نباشد!

همان‌طور که می‌دانید هر چه وضوح صفحه‌نمایش‌ها بیشتر شود مصرف انرژی و در نتیجه شارژ باتری نیز افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل عمر شارژ نه چندان بالای تبلت‌ها با وجود باتری‌های غول‌آسا نیز همین موضوع است. اما کمپانی Japan Display به تازگی وعده صفحه‌نمایش 4K با عمر شارژ بهتر را داده است.

0

وضوح استاندارد تبلت‌های تراز اول ده اینچی اندرویدی بازار 2560 در 1600 پیکسل و حدود 300 پیکسل بر اینچ است که ابتدا از نکسوس 10 شروع شده و حالا سری جدید گلکسی تب‌های سامسونگ را نیز شامل می‌شود. اما از آن‌جایی که نبرد پیکسل‌های بیشتر هیچ‌گاه متوقف نمی‌شود Japan Display یک صفحه‌نمایش با وضوح 4K و در نتیجه تراکم پیکسلی 438 پیکسل بر اینچ را معرفی کرده است که وضوح بسیار بالاتری دارد.

4k-tablet-display

البته گفته می‌شود حتی آی‌پد اپل که وضوح کمتری نسبت به تبلت‌های اندرویدی دارد نیز صفحه‌نمایش بسیار مناسبی برای چشم انسان دارد اما اگر وضوح بالاتر به معنای مصرف انرژی بیشتر نباشد پیشرفت مطمئناً مثبت خواهد بود. وضوح این صفحه‌نمایش جدید 3840 در 2160 پیکسل بوده و به گفته Japan Display مصرف انرژی آن مساوی با پنل‌های WQXGA کنونی است.

به این ترتیب می‌توان انتظار داشت که تبلت‌های آینده با وضوح 4K عرضه شوند. البته با وجود این‌که وضوح 4K در این صفحه‌نمایش فشار بیشتری بر باتری وارد نمی‌کند عملکرد پردازنده و پردازنده گرافیکی را به شدت تحت تأثیر قرار داده و برای عملکردی مساوی با تبلت‌های فعلی به پردازنده‌هایی بسیار قوی‌تر نیاز خواهد بود.

Source: Engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.