توافق گوگل و سامسونگ برای اتحاد در مقابل اپل!

با انتشار ایمیل‌های ردوبدل شده بین شرکت‌های سامسونگ و گوگل مشخص گردید که گوگل توافق کرده علاوه بر کمک به سامسونگ برای مقابله با مشکلات حقوقی ناشی از شکایت اپل، حتی در صورت بروز مشکل، قسمتی از جریمه این شرکت را نیز بپردازد.

1

گوگل و سامسونگ تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رسانده‌اند که سامسونگ را ملزم به استفاده از برنامه‌های گوگل بر روی دستگاه‌های سری گلکسی می‌کند و دقیقا به همین دلیل، گوگل نیز موافقت کرده تا سامسونگ را در زمینه استفاده از تکنولوژی‌های استفاده شده در دستگاه‌هایش یاری کند. بحث عمده در زمینه دفاع گوگل از سامسونگ به موضوع مورد ادعای اپل در همگام‌سازی داده‌ها در پس‌زمینه و قابلیت‌های جستجو مربوط می‌شود.

apple and samsung

حق ثبت‌اختراع‌های یادشده به قابلیت‌های توسعه‌داده شده توسط گوگل شامل گوگل سرچ باکس و جی‌میل محدود می‌شوند. دیگر حق ثبت‌اختراع‌های مورد بحث به قابلیت‌هایی مربوط می‌شود که سازندگان گوشی‌های اندرویدی و یا انجمن اپن سورس اندروید می‌توانند مورد استفاده قرار دهند و یا آن‌ها را بهینه کنند.

این اولین باری نیست که گوگل به یاری سازندگان گوشی‌های اندرویدی می‌پردازد و این غول دنیای تکنولوژی پیش از این نیز در دعوی قضایی بین اچ‌تی‌سی و نوکیا، به حمایت از شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی مبادرت ورزیده بود. هنوز مشخص نیست سامسونگ چه مبلغی را به عنوان غرامت از گوگل دریافت کرده و یا دریافت خواهد کرد.

Source: Cnet

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. K.A.S.R.A می‌گوید

    اپل هنوز حاضر نیست مستقیما از گوگل شکایت کنه
    ولی با اینکار گوگل ممکنه بزودی اینکارو بکنه
    اپل کارش درست نیست