رقابت سرسختانه گوگل و اپل برای جذب بازی‌های اختصاصی اندروید و iOS

روزنامه وال استریت ژورنال اخیرا گزارشی مبنی بر رقابت سرسختانه شرکت‌های اپل و گوگل برای ساخت بازی‌های انحصاری برای دو سیستم عامل iOS و اندروید منتشر کرده است.

0

بنابر اعلام این روزنامه ظاهرا به تولید کنندگان بزرگ‌ بازی‌های کامپیوتری نظیر الکترونیک‌آرتز، گیم‌لافت و زپتولبز، اختصاص جایگاه به خصوص در فروشگاه‌ مجازی اپ‌استور و همچنین گوگل‌پلی در ازای ساخت یازی‌های اختصاصی برای این دو سیتسم عامل از سوی این دو شرکت پیشنهاد شده است.

البته تا کنون هیچ‌ کدام از شرکت‌های اپل و گوگل به این تولید‌کنندگان برای ساخت بازی انحصاری وجهی به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم پرداخت نکرده‌اند.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر این موضوع داشته‌ایم که اپل و شرکت الکترونیک‌آرتز که ناشر بازی Plants vs Zombies 2 می‌باشد توافق کرده‌اند که در مدت سه ماه اول انتشار، این عنوان تنها برای اپل منتشر شود.

اما در این میان بیشتر سازندگان بازی‌های کامپیوتر تمایلی به عرضه بازی‌های خود به صورت انحصاری برای اپل از خود نشان نمی‌دهند و این امر می‌تواند ناشی از تسلط و رشد روزافزون سهم اندروید در بازار باشد.

قرارگیری محل بازی‌ها در اپ‌استور شرکت اپل توسط تیمی از متخصصین انجام می‌شود و به گفته روزنامه وال استریت ژورنال مشتریان به انتخاب عنوان‌های انحصاری در این زمینه تمایل بیشتری دارند. در گذشته این تیم، انتخاب این عناوین را بدون در نظر گرفتن عواقب تجاری که ممکن است قرار دادن بازی‌های مختلف در اپ‌استور در پی داشته باشد انجام می‌دادند.

گفته می‌شود که حتی آمازون نیز در نظر دارد تا عناوین بیشتری برای سیستم‌عامل تبلت‌های کیندل فایر و گوشی هوشمند احتمالی که در آینده قرار است معرفی شود، به صورت اختصاصی ایجاد کند.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.