یک روز این شرکت به شما امکان دیدن فرزندتان حتی قبل از لقاح را خواهد داد!

روزهایی را به یاد اورید که انسان تا زمان تولد حتی نمی‌توانست جنسیت کودک خود را تشخیص بدهد و تعداد کودکانی که با بیماری‌های مختلف به دنیا می‌امدند بسیار بالا بود. حالا با فناوری‌های جدید رفته رفته حتی می‌توانید چهره کودک آینده خود را نیز به طور کامل پیش‌بینی کنید!

0

اخیرا یکی از پروژه‌های استارتاپ (در اینگونه پروژه‌ها افراد با انگیزه، ایده‌های خلاقانه خود را مطرح می‌کنند) که Genepeeks نامیده می‌شود، سرویس جدیدی را مبنی بر استفاده از اطلاعات ژنتیکی افراد اهدا کننده اسپرم و دریافت کننده‌ها برای ایجاد رویان‌های دیجیتالی اجرا کرده‌اند.

چندیاخته‌ای دیپلوئید در نخستین مرحله رشد، از زمان اولین تقسیم یاخته‌ای تا زایش، تخم‌شکنی، یا رویش را رویان ‌می‌گویند. در انسان‌ها یاخته رشدکننده از لحظه لقاح تا پایان هفته هشتم، رویان (embryo) نام دارد و پس از آن جنین (fetus) نامیده می‌شود.

با این حساب ‌می‌توان مشخصات کودکانی که در نتیجه لقاح شکل می‌گیرند را مشخص کرد. این برنامه برای اطلاع رسانی به والدین در خصوص بیماری‌های ژنتیکی که کودک متولد شده ممکن است مبتلا به آنها شود طراحی شده است، جالب اینجاست که قبلا مشخص شده بود که با استفاده از این طرح می‌توان حتی شکل نوزاد آینده را نیز مشخص کرد.

مسئولین این پروژه در حال حاضر مدعی هستند که به هیچ وجه برنامه‌ای برای اجرای این امر ندارند اما باز هم این طرح سوالات زیادی را مطرح کرده است.

بر اساس تحقیقات اخیر مردم آمریکا نظر مساعدی در خصوص این برنامه ندارند و عکس‌العملی‌ها شدیدی را تا کنون از خود بروز داده‌اند. اما با توجه به تمام نگرانی‌ها، باز هم دست‌آورد‌هایی که این پروژه می‌تواند در اختیار بشریت قرار دهد را نمی‌توان نادیده گرفت. اگر مایل به دانستن اطلاعات بیشتری از این پروژه هستید می‌توانید متن کامل این مقاله را در روزنامه گاردین بخوانید.

Source: Guardian

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.