گوگل درآمد سه‌ماهه اول 2014 خود را اعلام کرد: 19 درصد درآمد بیشتر نسبت به سال گذشته

گوگل به تازگی درآمده سه‌ماهه اول سال 2014 خود را اعلام کرد. همان‌طور که انتظار می‌رفت گوگل به لطف محبوبیت روزافزون اندروید و سرویس‌های گوگلی و همچنین فروش موتورولا سه‌ماهه خوبی را پشت سر گذاشته است.

0

درآمد گوگل در سه ماهه اول 2014 نسبت به سال گذشته 15.4 میلیارد دلار یعنی 19 درصد افزایش یافته است و سود این کمپانی نیز 4.12 میلیارد دلار یعنی حدود 27 درصد درآمد آن بوده است. به این ترتیب سود گوگل نسبت به سال گذشته افزایش یافته است در حالی که سهم سود از درآمد نسبت به رقم 29 درصد سال گذشته کمی افت را نشان می‌دهد.

درآمد سایت‌های گوگل (مانند تبلیغات در گوگل و سرویس‌های مشابه) 10.47 میلیارد دلار اعلام شده که کمی بیشتر از دو سوم کل درآمد گوگل را شامل می‌شود که نسبت به 21 درصد سال گذشته آمار بسیار بهتری است. تبلیغات گوگل در سایت‌های دیگر نیز 3.4 میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است.

به این ترتیب گوگل یک‌چهارم اول 2014 را با 59.38 میلیارد دلار به پایان رساند که 660 میلیون دلار نسبت به سال پیش افزایش یافته است. گوگل همچنین 49829 کارمند داشته که 3659 نفز از آن از کارمندان موتورولا بوده‌اند. به این ترتیب با وجود رشد 2000 کارمند نسبت به سال گذشته به علت فروش موتورولا انتظار می‌رود در سه‌ماهه بعدی تعداد کارمندان اعلام شده حدود 3500 نفر کمتر باشد.

پایان مطلب/

Source: AndroidCentral

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.